Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

5 MO i to tog + 1 foto (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 12/2 2012, 14:48 (4674 dage siden)

Hej

ja - når man får kigget igennem gemmerne - ja så dukker der mange ting frem - og dette er et af dem

3 mo + stamme - nok et Holbæk/Kalundborgtog
og det andet ligner jo en Sønderjyde - men aligevel
5 MO og ikke paradeopstilling - men drift
foto taget af Svend Jørgensem, 1960 vest for Roskilde

[image]

mvh
h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

5 MO i to tog + 1 foto

af Martin Peyrath @, 12/2 2012, 14:53 (4674 dage siden) @ h087

Og billedet er nærmere beskrevet i MM 7 s. 147.

Avatar

5 MO i to tog + 1 foto

af Erik H, Frederikssund, 12/2 2012, 16:44 (4674 dage siden) @ h087

Et imponerende syn, der var nu noget særligt over litra MO:-)

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

5 MO i to tog + 1 foto

af Ekaeli007, 12/2 2012, 16:55 (4674 dage siden) @ Erik H

tænker på at Schweizerne har nogen ret kraftige elektriske motorvogne hvorpå der kan kobles et eller andet antal regionaltogs vogne. skør tanke, men hvad med en sådan motorvogn (flerstrøms) og et par DD vogne Så skal vi ikke købe sandsynligvis dyre togsæt.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Avatar

5 MO i to tog + 1 foto

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 12/2 2012, 17:01 (4674 dage siden) @ Ekaeli007

tænker på at Schweizerne har nogen ret kraftige elektriske motorvogne hvorpå der kan kobles et eller andet antal regionaltogs vogne. skør tanke, men hvad med en sådan motorvogn (flerstrøms) og et par DD vogne Så skal vi ikke købe sandsynligvis dyre togsæt.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

I Spanien har de nye diesellokomotiver- ja diesel - som ville være fine til opgaven med dobbeltdækkerne. Dem skulle de måske anskaffe sig nogle af. Så er de også mere økonomiske end ME, da det er GM 12-710 G-motorer der ligger i. De kan såmænd køre 200 km/t, så IC-tog kunne de også bruges til.

Hilsen
Henrik

--
[image]

Avatar

5 MO i to tog + 1 foto

af Erik H, Frederikssund, 12/2 2012, 17:06 (4674 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ja det kan der være noget om.
Der er da forhåbentlig forsklel på den italienske kvalitet (eller snarere mangel på samme), og på den spanske kvalitet:-D for ringere end IC4 kan det vel dårligt blive.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Avatar

5 MO i to tog + 1 foto

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 12/2 2012, 17:19 (4674 dage siden) @ Erik H
redigeret af Henrik Thomsen, 12/2 2012, 17:52

Ja det kan der være noget om.
Der er da forhåbentlig forsklel på den italienske kvalitet (eller snarere mangel på samme), og på den spanske kvalitet:-D for ringere end IC4 kan det vel dårligt blive.

Mvh.
Erik H

Ja, det kan man vist ikke sammenligne. De er bygget af Vossloh og er af typen EURO 3000. Motoren som er en EMD 12 710G er ihvertfald gennemprøvet. Her ligger der en hel del optagelser af Renfe 334:

http://www.youtube.com/watch?v=iMVF0piuN8s&feature=related

Hilsen
Henrik

--
[image]

5 MO i to tog + 1 foto

af KimC, 12/2 2012, 18:00 (4674 dage siden) @ Henrik Thomsen

Her ligger der en hel del optagelser af Renfe 334:

Og i Spanien kan de have niveauoverkørsler bare med et kryds og et STOP skilt, hvor man i Danmark helst skal have bomme der kan stoppe en modullastvogn der kører 140.

Kan se at de holder sig til vogne med enakslede fællesbogier, eller også er det efter samme koncept som vores Stog.

Avatar

5 MO i to tog + 1 foto

af Erik H, Frederikssund, 12/2 2012, 18:23 (4674 dage siden) @ KimC

Ja det med de enakslede boggier fik også mig til at tænke på 4. generations S-togene.
Disse er tyske (fremstillet af Siemens) så vidt jeg husker, men pricippet kan jo godt være det samme.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

5 MO i to tog + 1 foto

af gamle ole, 13/2 2012, 15:18 (4673 dage siden) @ Erik H

Enig. Og det er da ret usædvanligt mede hele 3 MO i nforspand!

Hilsen Ole

Avatar

5 MO i to tog + 1 foto

af Erik H, Frederikssund, 13/2 2012, 16:03 (4673 dage siden) @ gamle ole

Det må have været tungt det tog siden der var tre litra MO til at trække det. Det er da i hvert fald ikke et godstog!
Efter hvad jeg kan se er stammen med de tre MO-vogne af seire 18xx+19xx+18xx. Derimod er det vanskeligere at se om litra MO vognene i stamme til højre i billedet er af 1800- eller 1900 serien.
At der kører tre litra MO i forspand kan måske også skyldes at den ene er brudt ned?!

Mvh.
Erik

--
Erik H
[image] [image]

5 MO i to tog + 1 foto

af Jens MO-Møller @, 13/2 2012, 17:43 (4673 dage siden) @ Erik H

Man ville aldrig køre en syg MO "ud af byen"! Sagen er i al sin enkelthed formentlig den, at den tredie MO måske skal afkobles i Holbæk eller Kalundborg til brug i et andet tog. Jeg har set fænomenet flere gange i tredserne.

Venlig hilsen

Jens Møller

Bogen om DSB litra E
Bogen om DSB litra E

I 2006 udgav Steffen Dresler bogen ´DSB litra E svensk- og danskbyggede eksprestogslokomotiver´. Med forfatterens velvilje er bogen digitaliseret og forsynet med en ekstra tegning. Her er hele historien om de smukke E-maskiner.

Læs mere
ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak