El til Esbjerg - Hvordan vil det forgå? (Generelt)
Det vil foregå i trin. Først skal fundamenterne til masterne nedrammes, dernæst opsættes masterne og først til sidst monteres køreledningen.
Derudover ligger der meget arbejde i et bygge nye broer hvor de eksisterende er for lave, hvis man er heldig kan man måske nøjes med at sænke sporet. Træer der står for tæt på køreledningerne skal beskæres eller fældes.
Evt. skal der flyttes lidt på signalerne, så køreledningsmasterne ikke generer udsynet til dm.
Signalanlægget er immuniseret på strækningen, men derudover skal der sikkert laves talrige udligningsforbindelser til diverse metaldele der står tæt på køreledningsanlægget.
Så alt i alt skal der nok blive noget at kigge på de næste 3-4 år.
Når man så er færdig med alt det, så skal der prøvekøres
Her er det første prøvetog mellem Taulov og Snoghøj i 1995
Mvh
Holger Cordtz
EA 3008-målevogne-EA 3002-ME 1514-MZ 1453-ME 1528 ved Snohøj den 9/7-1995
Foto: Holger Cordtz