218 tur til sylt (Generelt)
http://www.youtube.com/watch?v=xx-vX6-S_xM&feature=related
2 timer og 25 minutter med 218 lyde, og en flot udsigt - Go´ tur derude
http://www.youtube.com/watch?v=xx-vX6-S_xM&feature=related
2 timer og 25 minutter med 218 lyde, og en flot udsigt - Go´ tur derude
http://www.youtube.com/watch?v=xx-vX6-S_xM&feature=related
2 timer og 25 minutter med 218 lyde, og en flot udsigt - Go´ tur derude
Super video, så kun Niebüll-Westerland. En skam at den ikke er i højere opløsning!
Tak for linket
Det er en hyggelig tur, næsten uden køreledninger, og af og til med mekaniske sikringsanlæg. Og 218'eren har jo også næsten altid været der, i al fald så længe jeg kan huske.
Jamen velbekomme
Jeg er overrasket over bremseegenskaberne hos de gamle arbejdsheste.
Jeg har aldrig set en ME'er herhjemme ramme perronkanten med så høj hastighed og samtidig lave en så stille bremsning. Det er normalt kun noget jeg oplever med de nyere togsæt.
Men det er måske mere lokomotivførerens egenskaber der skal roses her?
Lokomotiv føreren og vogene vil jeg sige...
Jeg ved ikke lige her hvad der sker der, men mange gange i Tyskland oplever jeg at det er ligesom
tyskerne kender kun to ting, fuld kraft frem og fuld kraft brems, med tilhørende brug af magnetskinnebremser, hører jeg næsten altid når der bremses ved station.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup
http://www.youtube.com/watch?v=Cf8MfZj5ACU her er en ny video fra Hbf Til Wbf.. (Hamburg-Westerland)
http://www.youtube.com/watch?v=Cf8MfZj5ACU her er en ny video fra Hbf Til Wbf.. (Hamburg-Westerland)
Ny? den er da fra 2005 - i øvrigt er de korrekte forkortelser AA og AWLA ( http://www.bahnseite.de/DS100/DS100_main.html )
- HMMM - der er bare en der har glemt Rundfunk Berlin Brandenburgs Ophavsrettigheder til filmen, den er ikke længere tilgængelig.
--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf
Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.
Læs mere