Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

218 tur til sylt

af KimC, 10/2 2012, 18:00 (4673 dage siden) @ Frederik N.

Det er en hyggelig tur, næsten uden køreledninger, og af og til med mekaniske sikringsanlæg. Og 218'eren har jo også næsten altid været der, i al fald så længe jeg kan huske.

218 tur til sylt

af Hedegaard, 10/2 2012, 19:34 (4673 dage siden) @ Frederik N.

Jeg er overrasket over bremseegenskaberne hos de gamle arbejdsheste.
Jeg har aldrig set en ME'er herhjemme ramme perronkanten med så høj hastighed og samtidig lave en så stille bremsning. Det er normalt kun noget jeg oplever med de nyere togsæt.

Men det er måske mere lokomotivførerens egenskaber der skal roses her? :-)

218 tur til sylt

af Frederik N., 10/2 2012, 19:57 (4673 dage siden) @ Hedegaard

Lokomotiv føreren og vogene vil jeg sige...

218 tur til sylt

af Ekaeli007, 10/2 2012, 22:31 (4673 dage siden) @ Frederik N.

Jeg ved ikke lige her hvad der sker der, men mange gange i Tyskland oplever jeg at det er ligesom
tyskerne kender kun to ting, fuld kraft frem og fuld kraft brems, med tilhørende brug af magnetskinnebremser, hører jeg næsten altid når der bremses ved station.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

218 tur til sylt

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 18/12 2013, 17:25 (3996 dage siden) @ Frederik N.

- HMMM - der er bare en der har glemt Rundfunk Berlin Brandenburgs Ophavsrettigheder til filmen, den er ikke længere tilgængelig.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

ContecRail
Nakskov Sukkerfabrik
Nakskov Sukkerfabrik

Nakskov Sukkerfabrik blev opført i årene 1882-83 og er i dag den sidste overlevende sukkerfabrik på Lolland. Læs her om fabrikken med de tilhørende saftstationer samt det omfattende roebanenet og de mange smalsporede damp- og diesellokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak