Jeg er bange for... + 1 foto mere (Generelt)
En lille oplevelse da jeg boede på Amager, Jeg arbejdede på mdt Helgoland og en aften jeg skulle på arbejde, tit så gik jeg ind til Hovedbanegården istedet for at tage bussen, jeg var faktisk blevet lidt anti busfan så jeg gik gerne en tur på en halv times tid eller var det fyrre minutter for at slippe for at køre i bus, undtagen hvis det var styrtregn. Nå jeg gik langs Røde Mellemvej mange år før der blev bygget så var der pludselig et ordentlig lysglimt inde over København og et brag, jeg tænkte nå tak det var nok en bombe der blev sprængt. Jeg fortsatte min gåtur og undrede mig over at jeg ikke hørte udrykningshorn fra alle verdens hjørner, der var ikke ret mange moderne amerikanske udrykningssignaler dengang, men alligevel kunne man godt høre dem et godt stykke væk, nå jeg kom ind til hovedbanegården og alt åndede fred og idyl. Jeg undrede mig meget, jeg kom på Helgoland og spurgte hvad er der sket?? mine kollegaer kiggede undrende på mig hvad skulle der være sket?? Ja jeg hørte et ordentlig brag og et lysglimt en vittig hund foreslog at lyden var kommet fra mine bukser!! nej sagde jeg. en del år siden blev mdt Helgoland det var efter lyntogstiden der blev vi slået sammen med vognopsynsfolkene fra Belvedere der fik jeg et stykke tid efter sammenslutningen, historien, der var en elektriker der var på reparation af en vogn der havde holdt inde ved kommandoposten fjern, han havde ikke tænkt sig om, han havde taget elkabel af og lagt det nede på skinnen og så tændt for elvarmen fra fremmednettet, det havde givet et ordentlig rabalder og de påstod at personalet i kommandoposten havde fået et nervøst anfald, de troede at der var sprængt en terrorbombe lige nedenfor posten. Andre sagde blandt andet den uheldige elektriker at vognen havde hoppet adskillige centimeter op i luften. Så el varmen kan være stærke sager, var det ikke 1500 volt jeg kan ikke huske amperen. Nå tilbage til nutiden.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup