Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Gamle tjenestekøreplaner (Generelt)

af T. Rithmester ⌂, Struer, 5/2 2012, 20:03 (4681 dage siden)

Jeg har fra min far fået lidt fotokopier, af dele af gamle tjenestekøreplaner.
Den ældste daterer sig til 1894, men ellers er der drypvis op til 1940.
Var det noget der kunne friste nogen ?
Som en prøve på kvaliteten kan I få:
"Midlertidig Tjenestekøreplan for Sønderjylland, 2det og 3die Distrikt
Gyldig fra den 6. september 1920 kl. 4.00 Fm.
http://dl.dropbox.com/u/3693907/tkp_for_sdr_jylland_1920.pdf

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Gamle tjenestekøreplaner

af cm, 5/2 2012, 20:35 (4681 dage siden) @ T. Rithmester

-for fanden da! Endda med Tørsbøl-Holbøl-Nr Smedeby - Padborg planen!!! Det er RENT guld du har der... skriv evt direkte til Webmaster og EVP!

mvh
Chr

--
[image]

Gamle tjenestekøreplaner

af cm, 5/2 2012, 21:00 (4681 dage siden) @ T. Rithmester

Hej T. Rithmester!

Har været "fræk" nok til at printe dem ud - og kigge lidt i disse... Det er sjovt at se - hvorledes planerne fokuserer på stationerne Vester Vedsted og Vamdrup (de gamle grænsestationer) i genforeningsåret 1920. Tønder Øst - hedder Tønder Nord i planen - noget der afstedkom forvirring for folk udenbys fra. Og så alle de fine små sidebaner : Tørsbøl - N. Smedeby // Åbenrå - Rødekro // Vojens - Haderslev // Højer - Tønder // Løgumkloster - Bredebro og ikke mindst Skelde - Vester Sottrup.
Det er en meget fin ting du har delt med os... Jeg kunne ønske mig at du sender det hele til Tommy så han evt kunne lægge det ud som en artikel på Jernbanen.dk eller til EVP hvis han måtte ønske at lægge det ud. Jeg er sikker på at der må være mange andre interesserede!

mvh
Chr

--
[image]

Gamle tjenestekøreplaner

af T. Rithmester ⌂, Struer, 5/2 2012, 21:23 (4681 dage siden) @ cm

Hej T. Rithmester!

Har været "fræk" nok til at printe dem ud - og kigge lidt i disse... Det er sjovt at se - hvorledes planerne fokuserer på stationerne Vester Vedsted og Vamdrup (de gamle grænsestationer) i genforeningsåret 1920. Tønder Øst - hedder Tønder Nord i planen - noget der afstedkom forvirring for folk udenbys fra. Og så alle de fine små sidebaner : Tørsbøl - N. Smedeby // Åbenrå - Rødekro // Vojens - Haderslev // Højer - Tønder // Løgumkloster - Bredebro og ikke mindst Skelde - Vester Sottrup.
Det er en meget fin ting du har delt med os... Jeg kunne ønske mig at du sender det hele til Tommy så han evt kunne lægge det ud som en artikel på Jernbanen.dk eller til EVP hvis han måtte ønske at lægge det ud. Jeg er sikker på at der må være mange andre interesserede!

Print du bare løs :)
Jeg deler dem h087 herinde fra, så mon ikke han lægger dem til yderligere download et sted. Formentlig i hans/deres forum.
Men jeg vil formentlig også lægge dem til download herinde via min dropbox.
Det er jo ikke alle der er oprettet som bruger på h087's forum.
Den kvalitet jeg formår at lave, vil være noget i stil med den som du allerede har hentet ned.
Men hvis Tommy og Erik gerne vil have filerne, så kan disse også lægges til download, disse vil så være i formatet Tiff, 600 dpi.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Gamle tjenestekøreplaner

af jesper, 5/2 2012, 22:48 (4681 dage siden) @ T. Rithmester

Vi er et par stykker der går med drømmen om at lave en historisk rejseplan, som virker som den vi har dag, og så skal gamle køreplaner "bare" smides i en database.

Det er et kæmpe arbejde og indtil videre er det blevet ved tanken. Men forhåbentlig det lykkes en dag i et eller andet omfang.

Gamle tjenestekøreplaner + og så lige -

af h087 ⌂, køge, 5/2 2012, 23:51 (4681 dage siden) @ T. Rithmester
redigeret af h087, 6/2 2012, 00:22

Hej thomas og andre

den er lagt her
http://kmk-ho87.dk/forum/forumdisplay.php?fid=33
mvh
henning h087

og så lige - det er ikke min side - men klubben KMK-HO87 ( Karlemoseparkens Modeljernbane Klub - størrelseforhold ) forum - at jeg så bestyrer/leder de forum der hedder banebørsteforum og arkivet er så fordi at det har min store interesse - og at jeg kan få vores webmaster Peter Schack ( Triangel 3D )( og som tager det virkelige store slæb med forummet) til at i nogle tilfælde at skræddersy tingene efter mine behov - og det er jo selvklart at rigtig store forum mange gange ikke kan tage hensyn til en specielt - men mere se det store billede
men man kan sagtens oprette sig som bruger på KMK forum ( er nødvendigt for at åbne og downloade pdf ) og det er absolut tilladt at nøjes med at nyde - men også at deltage med indlæg og andet - hvis man vil det

men forums på KMK er følgende:

KMK intern : siger at det er den interne klubdel for medlemmer af klubben - som vi bruger til at snakke internt og sende meddelser på

Banebørsteforum : er et lidt lukket forum for inviterede - hvor man kan udveksle oplysninger - hjælpe hinanden - forberede noget der skal udgives osv - lukket på den måde at hvis en eller anden vil udgive noget eller samler oplysninger til noget udgivelse - hvor flere hjælper til - ja så kan det foregå i et lidt lukket rum ( glansen vil jo gå lidt af en artikel eller bog olign - hvis alle kunne følge opbygningen - håber at det kan forstås accepteres.

Så har vi modeljenbanen, arkivet og remissen, forum der er offentlige og åbne ( dog ikke lige det med pdf - og ting fra de to førstnævnte forum vil i mange tilfælle - blive lagt ned i de offentlige - når det er blevet bearbejdet
så det var bare lige en lille oversigt og forklaring på KMK forum

der er faktisk også en linktråd til andre DK forum og udenlandske forum eller sider vi synes er interesante under opbygning ) i Remissen forum

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk

Gamle tjenestekøreplaner

af T. Rithmester ⌂, Struer, 6/2 2012, 17:53 (4680 dage siden) @ T. Rithmester

Hermed "Tjenestekøreplan II 2det Distrikt - Jylland og Fyn - Gyldig fra 15. januar 1940"
Den er desværre ikke komplet. Der er "kun" strækningerne:
Ringkøbing - Langaa - Randers og retur
Haderslev - Vojens og retur
Sønderborg H - Tinglev - Tønder H
Tønder H - Bramminge - Esbjerg og retur
Tønder H - Süderlügum og retur
Esbjerg - Bramminge - Silkeborg - Langaa og retur
Skern - Videbæk og retur
Ryomgaard - Randers
Grenaa - Aarhus H
Fredericia - Vejle H - Holstebro - Struer og retur
Struer - Thisted og retur
Skive H - Nykøbing Mors og retur
Herning - Viborg og retur
http://dl.dropbox.com/u/3693907/tkp_jylland_og_fyn_15_januar_1940.pdf

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Gamle tjenestekøreplaner

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 6/2 2012, 18:01 (4680 dage siden) @ T. Rithmester

Hermed "Tjenestekøreplan II 2det Distrikt - Jylland og Fyn - Gyldig fra 15. januar 1940"
Den er desværre ikke komplet. Der er "kun" strækningerne: [.....]

Men det er skam rent guf!:-)

Tusinde tak!

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak