Jeg har selv en 4-vogns udgave med den røde bemaling, og det er en velkørende model.
Jeg kunne nu godt finde på at købe den kommende 5-vogns udgave også, men det bliver isåfald ikke for at lave et heltog; det bliver jo asymmetrisk
Uanset om der er tale om de gamle røde eller sølvgrå, så anede jeg ikke, at der også har kørt 5-vogns udgaver rundt. Men det er da dejligt at blive lidt klogere på dette område også.
Hej.
Jeg har aldrig set 5-vognsoprangeringer af den gamle oprindelige udgave - altså den røde med vingehjul på fronten. Jeg mener først, at det blev praktiseret, da vi var kommet godt ind i designperioden - altså den røde med store hvide DSB bogstaver på - og senere også i den sidste periode - i sølvbemalingen. I overgangsperioden fra rød design til sølv bemaling er de set blandet sammen - både som 4-vogns, 5-vogns, og 9-vognstog. Og det er designbemalingen, Roco nu udgiver, selvom deres nyheds foto viser den oprindelige - heldigvis, det er jo den, vi mangler!
Er der nogen herinde på forummet, der har flere fotos af MA-tog, vi må se, i de blandede oprangeringer, som ikke findes her i Jernbanens oversigter?
Og er der nogen, der ved, om den oprindelige udgave har været oprangeret som 5-vognstog/9-vognstog?
Eller eventuelt blot fotos af dette ualmindeligt flotte togsæt?
V/H, Steffen