Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvad må der diskuteres her på Jernbanen.dk? (Generelt)

af Svend, 2/2 2012, 22:22 (4684 dage siden)

Jeg kan se, at der er blevet slettet en hel tråd om ..... ja det er vel unævneligt, da denne tråd så muligvis også bliver slettet. Men hvad med andre indlæg som går lidt tæt på, f eks om materiellet i Køge (en forespørgsel om ejerskab i lighed med det omtalte - eller rettere ikke længere omtalte - indlæg) hvor der også er folk, som kan blive lidt ærgerlige over tekstens indhold?

For min skyld er det i orden at det forbydes at diskutere sådanne emner her, men så kan det jo lige så godt blive meldt ud med det samme, så vi undlader at svare på indlæg, som alligevel bliver fjernet.

--
Svend

Hvad må der diskuteres her på Jernbanen.dk?

af Willie Garvin, 2/2 2012, 22:32 (4684 dage siden) @ Svend

Det var en tråd om noget materiel, som haft mange børnesygdomme, men diskussionen røg af sporet med det samme på grund af trådens overskrift.

Jeg havde så et konstruktivt bidrag til emnet, som jeg forsøgte at poste i en ny tråd med samme overskrift; den forrige blev låst. Det indlæg forsvandt også, og det synes dermed lidt tilfældigt, hvad der forsvinder, og hvad der ikke gør.
Nogen har nok set mit indlæg som en provokation, og har slettet det.
Det synes jeg er smadderærgerligt, for jeg ville gerne have diskuteret emnet videre, men det lader sig åbenbart ikke gøre i dette forum.:-|

af Willie Garvin, 2/2 2012, 22:39 (4684 dage siden) @ Bjarne

Du linker til en låst tråd; hvad er budskabet i dette?

af Svend, 2/2 2012, 22:46 (4684 dage siden) @ Bjarne

Det giver ikke andet svar, end at der ikke må spørges og oplyses om forhold, som vedrører lige præcis denne forening/disse foreninger. Her er alle svar fjernet, også de der alene indeholdt præcise svar på spørgsmålet uden at fornærme nogen (de var fjernet allerede i første runde tidligere på dagen).

For at spørge lidt mere præcist: Må man gerne spørge ind til foreninger i andre dele af landet og er der begrænsninger i svarets karakter, f eks om det må indeholde navne?

--
Svend

af MortenLarsen94, Aarhus, 2/2 2012, 22:53 (4684 dage siden) @ Willie Garvin

Jeg tror der er blevet linket lidt forkert, tror meningen har været det andet indlæg som vores kære webmaster har skrevet hvori han skriver at fremtidige indlæg om interne stridigheder i Struer Jernbaneklub vil blive slettet.

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

af Willie Garvin, 2/2 2012, 23:10 (4684 dage siden) @ Svend

Jeg vil også gerne vide, om det er tilladt at diskutere rullende materiel af italiensk oprindelse, uden brug af personnavne eller referencer til interne organisatoriske forhold?

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 3/2 2012, 01:31 (4684 dage siden) @ Svend

Struerklubbens interne stridigheder interesserer kun deltagerne og derfor lukker jeg nu for det emne (det gælder også Struerklubbens materiel). At andre begynder at blande sig, er kun med til at puste til ilden.
Det er fortsat tilladt at diskutere jernbaneemner i forummet, der har almen interesse.

--
[image]

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 3/2 2012, 01:35 (4684 dage siden) @ Willie Garvin

Jeg vil også gerne vide, om det er tilladt at diskutere rullende materiel af italiensk oprindelse, uden brug af personnavne eller referencer til interne organisatoriske forhold?

Hvis du har nye oplysninger om IC4, er du velkommen til at skrive om dem. Ellers vil jeg henvise til de over 1.000 indlæg, der allerede er skrevet om emnet.

--
[image]

af Steffen Vester, 3/2 2012, 01:39 (4684 dage siden) @ Willie Garvin

Hej Willie.
Hvis du havde læst hele tråden om Struer, som jeg har, inden den blev slettet, ville du nok også have synes, at det hørte ikke hjemme her. Det var rystende læsning om en klub i alvorlig krise. Der er alvorlige stridigheder i den klub og i tråden var meget af det beskrevet og med navns nævnelse. Det var som om, at alle forskelige meninger blev luftet offentligt med anklager til øst og vest. Uanset hvem der har ret eller ej, så kommer det ikke folk uden for deres klub ved, og dermed heller ikke forummet her. Så at webmasteren har blacklistet emnet, forstår jeg udemærket godt. Vi kan så alle håbe, at deres hårknude må blive løst, så de kan komme videre med arbejdet i klubben. Indtil det er muligt, er det sundest for alle, at deres stridigheder foregår indenfor deres egne lukkede døre. I mellemtiden må vi så tale om andre emner og så længe det foregår i god tone, tror jeg ikke, at der egentlig er nogen grænser for indholdet, så længe det har med vores jernbaneinteresse at gøre. :-)
V/H, Steffen Vester.

af Steffen Vester, 3/2 2012, 01:41 (4684 dage siden) @ Tommy Nilsson

Struerklubbens interne stridigheder interesserer kun deltagerne og derfor lukker jeg nu for det emne (det gælder også Struerklubbens materiel). At andre begynder at blande sig, er kun med til at puste til ilden.
Det er fortsat tilladt at diskutere jernbaneemner i forummet, der har almen interesse.

Hej Tommy.
Det ser ud som om, at vi skrev det her samtidigt. :-D
V/H, Steffen.

af L.H. Jensen, 3/2 2012, 13:48 (4683 dage siden) @ Willie Garvin

Det var en tråd om noget materiel, som haft mange børnesygdomme, men diskussionen røg af sporet med det samme på grund af trådens overskrift.

Jeg havde så et konstruktivt bidrag til emnet, som jeg forsøgte at poste i en ny tråd med samme overskrift; den forrige blev låst. Det indlæg forsvandt også, og det synes dermed lidt tilfældigt, hvad der forsvinder, og hvad der ikke gør.
Nogen har nok set mit indlæg som en provokation, og har slettet det.
Det synes jeg er smadderærgerligt, for jeg ville gerne have diskuteret emnet videre, men det lader sig åbenbart ikke gøre i dette forum.:-|

Helt grundlæggende:

Dette er et privat drevet forum, som en enkelt person (Tommy) med hjælp af et par "moderatorer" driver for alle os andre. Og hvis man ønsker at bruge dette forum, accepterer man også webmasterens ubegrænsede ret til at sortere, slette og låse alt, hvad han måtte finde grund til at sortere, slette og låse.
Og kan man "ikke lide lugten i bageriet", står det enhver frit at holde sig helt væk eller gå et andet sted hen - hvor svært kan det være?

Der er rigeligt med andre fora, hvor man frit kan svælge i ørkesløs nidkær nyfigenhed og ren ævle-bævle, hvis man ikke har bedre ting at bruge sin tid på ...

Mvh
LHJ

af Svend, 3/2 2012, 14:06 (4683 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej Tommy

Det hele udsprang af et spørgsmål om en nystartet klub og i den forbindelse er det svært at undgå at komme med oplysninger, hvis man altså ønsker at svare og det er vel det, det hele går ud på. Men jeg er enig i, at det er på tide at stoppe og koncentrere sig om andre og mere interessante emner.

--
Svend

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak