Lidt afarter bemalings- og designsmæssigt (Generelt)
Som bekendt var der nogle uafklarede forhold omkring MY 1148 efter Privatbanen Sønderjyllands konkurs, og det blev derfor den sidste tur i Danmark for egen kraft inden motor og boggier blev afmonteret. Lokomotivet er siden genopbygget i Tyskland, men dets videre skæbne er p.t. ukendt.
Da den kom forbi var jeg nok klar over at der var tale om noget særligt. Og at der skulle tages et billed. Dengang brugte jeg Olympus OM spejlreflekskameraserien, og de har mange gode egenskaber, samt nogle mindre gode. Sidstnævnte betyder at de ofte går i stykker, og derfor havde jeg 4 af slagsen, hvilket ikke forhindrede dem i at gå i stykker alle samtidigt. Statistisk set er det kun Anders And's bil der kan punktere på alle 4 hjul samtidigt, men jeg var altså også lagt på is sådan rent fotomæssigt.
Men 1148 skulle bare i kassen, derfor tog jeg af sted med et gammelt Kodak Brownie boxkamera af træ (formentlig fra starten af 1920'erne), og til rullefilm.
Det her billed klarede den gamle kasse helt godt, men der var et par andre jernbaneenhusiaster tilstede som også tog billeder, og de gloede godt nok noget på min trækasse. Men jeg fik 1148 i kassen, sådan rent bogstaveligt.