Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Tema SNCF (Paris mange billeder del. 1.) (Generelt)

af ozzie, 2/2 2012, 13:29 (4663 dage siden)

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Tema SNCF (Paris mange billeder del. 2.)

af ozzie, 2/2 2012, 13:49 (4663 dage siden) @ ozzie

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

Tema SNCF (Paris mange billeder del. 3.)

af ozzie, 2/2 2012, 14:10 (4663 dage siden) @ ozzie

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

af Steff, 2/2 2012, 14:32 (4663 dage siden) @ ozzie

C´est tres bien Ozzie, du Nord (Eurostar et Thalys) et Saint-Lazare?

Steff

--
Steffen Dresler

af Ekaeli007, 2/2 2012, 14:39 (4663 dage siden) @ Steff

Merci beaucop, ICE toget må være til Frankfurt am Main via Saarbrücken, der er flere generationers
ellokomotiver. mange roser fra mig.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Tema SNCF (Paris mange billeder del. 4.)

af ozzie, 2/2 2012, 15:11 (4663 dage siden) @ ozzie

[image]
[image]
[image]
[image]
[image]
[image]

af Hedegaard, 2/2 2012, 16:31 (4663 dage siden) @ ozzie

Nogle af dine billeder må da næsten være fra 90'erne?
Jeg mener at en del af lokomotiverne på billederne er udrangeret i dag, og for så vidt jeg ved er der heller ikke flere TGV togsæt i orange bemaling.

Jeg husker selv Paris fra midt-halvfemserne.
Nøj hvor kunne man bruge lang tid på Gare De Nord og Gare De Est, hvor alle de "vigtige" tog udgik og ankom.

Dine billeder fanger præcis den stemning jeg oplevede da jeg var der.
10 point! Tusind tak for de smukke billeder!
Lige en stemningsvideo til at supplere billederne. Fra dengang hvor der var RIGTIGE internationale tog i Paris http://www.youtube.com/watch?v=UBGMKIcmICg

[image]

Er det fra Marne La Vallé Chessy?

af ozzie, 2/2 2012, 16:44 (4663 dage siden) @ Hedegaard

Nogle af dine billeder må da næsten være fra 90'erne?
Jeg mener at en del af lokomotiverne på billederne er udrangeret i dag, og for så vidt jeg ved er der heller ikke flere TGV togsæt i orange bemaling.

Jeg husker selv Paris fra midt-halvfemserne.
Nøj hvor kunne man bruge lang tid på Gare De Nord og Gare De Est, hvor alle de "vigtige" tog udgik og ankom.

Dine billeder fanger præcis den stemning jeg oplevede da jeg var der.
10 point! Tusind tak for de smukke billeder!
Lige en stemningsvideo til at supplere billederne. Fra dengang hvor der var RIGTIGE internationale tog i Paris http://www.youtube.com/watch?v=UBGMKIcmICg

[image]

Er det fra Marne La Vallé Chessy?

Tak for de pæne ord.

Jeg har været i Paris en del gange, og ja det er detsvære helt slut med orange TGV´er.
Jeg har prøve at samle så meget som muligt på billederne, derfor ingen dato.
Det billede du spøre til er ude ved lufthavnen, som heller ikke ligner sig selv mere. Fra lufthaven køre man i en metro. men med gummi hjul, til stationen. Fik ingen billeder af den, da den er "lukket inde" af glas. Jeg kan ikke lige komme på hvad stationen hedder, men jeg prøver lige at finde ud af det.

Mvh. Ozzie.

af Steff, 2/2 2012, 17:17 (4663 dage siden) @ ozzie

Hej Ozzie og Hedegaard!

Nemlig, dejlige billeder og minder, besøgte selv sidst Paris i sep. 11. De mange stationer ligger jo indenfor "gå rækkevidde" for hinanden - næsten. I hvert tilfælde Est, Nord og Lazare. De andre kan jo nemt nås med Metro (eller bus, man ser mere).
Sidstnævnte får mig til at tænke på, om det ikke det kun er Metro nr. 1, der har gummihjul, den der kører via centrum og til La Defence (den nye "danske" triumfbue).
Det sidste afbildede elektriske motorvognssæt tilhører nu RER, der er en slags "gennemgående og dybereliggende" metro med ganske få stop. F. eks det på billedet er næsten sikkert fra Charles De Gaulle (DG 2) og kører - når ikke strejke:-) - fra lufthavnen og f.eks. til hjørnet St. German/St. Michelle på ca. ½ time. Få stop undervejs. Hele dette RER system, metro og bus hører under - som jeg forstår det - Il de France systemet. En slags fransk HT.
Og i en skrågade 5 minutter fra Moulan Rouge ligger der fire fantastiske modeltogsforretninger indenfor 50 meters afstand med ALT lige fra Jouef, France Train, Tram og hvad de nu hedder. Så dér kan man også bruge penge.
Men tak til Ozzie for billderne.

--
Steffen Dresler

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak