Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Dokumentar om Cvk Kbh (Video) (Generelt)

af Peter Matros, Holbæk, 1/2 2012, 21:47 (4681 dage siden) @ Emil

Ja. Det er en god film, om min tidligere læreplads. Det er synd at se hvordan det har udviklet sig, men som der siges, at det er jo nutiden der banker på.

Men det der virkelig rørte mig var da Wiggo kom på "skærmen". Der hoppede mit hjerte, jeg kan huske ham fra da han stod ved den boremølle, den var lige bag hvor vi lærlinge sad i 3 båse for at lære at svejse, hvis man ikke lige var i smedelære.
Og så er jeg lidt i tvivl om den "tavse" man så i boogie-værkstedet, om det ikke var "Skipper", en gammel gæv gut fra "Kedel-smedien", som på et tidspunkt blev sjakker i "Vogn-værkstedet".
Og da der blev snakket om P. Barfoed, så kom jeg til at tænke på at det var jo ham der ansatte os lærlinge, eller sådan var det i 1984 da jeg fik plads derinde. Det var om man var farveblind, og hvad forskellen på tomme og millimetergevind det var, og om man kunne komme op om morgenen. Og da jeg så gik hjem, så var det med: Vi ses den 1. april.

Tak til folk på cvk.kh. som jeg husker, som måske er her, for 2½ år med dejlige lære kammerater, dygtige svende, dygtige arbejdsmænd. Og ikke mindst en herlig indstilling til livet.

Æret være mindet om cvk kh.

--
[image]

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak