Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvor det dette billede taget? (Billedegætterier)

af Erik H, Frederikssund, 31/1 2012, 21:55 (4686 dage siden)

Jeg har tidligere medtaget dette billede i "billeddgætterier", men har ikke fået noget rigtigt svar. Det er nogle uger siden, så jeg tillader mig at prøve igen.

Det er svært at lokalisere stedet idag, da billedet er taget i midten af 70´erne.

Men prøv alligevel:-)

mvh.
Erik H

[image]

--
Erik H
[image] [image]

Hvor det dette billede taget?

af Jens, 30 cm bag skærmen, 31/1 2012, 22:37 (4686 dage siden) @ Erik H

Det skulle vel aldrig være Holeby? Dog er der et eller andet med sporforløbet der i mit hoved ikke helt passer...

Med venlig hilsen
Jens

af Holger Sørensen, Hedehusene, 1/2 2012, 09:08 (4686 dage siden) @ Jens

Mon ikke det er Frederikssund St. set fra vest med havnesporet
i forgrunden, der vel går omtrent hvor Midtbanen gik i sin tid.

Hilsen fra Holger :-)

af Erik H, Frederikssund, 1/2 2012, 10:22 (4686 dage siden) @ Holger Sørensen

Jo det er lige pæcist hvad det er:-) Havnebanen vest for Frederikssunds 2. station, der blev ibrugtaget i 1928, i forbindelse med åbningen af Den Sjællandske Midtbane.
Godt gået.
Det er svært at placere stedet idag, da stedet hvor billedet er taget, nu ligger en boligkarré.
Vejen der krydser banen (Kalvøvej), eksisterer dog endnu, idet denne vej fører til bla. Frederikssund Hallen og Frederikssund Lystbådehavn.
Prøv at logge ind på Google Earth, og skriv Kalvøvej, så kan billedeplaceringen nogenlunde stedfæstes.

Mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Frederikssund havn

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 4/2 2012, 12:33 (4682 dage siden) @ Erik H

Jo det er lige pæcist hvad det er:-) Havnebanen vest for Frederikssunds 2. station, der blev ibrugtaget i 1928, i forbindelse med åbningen af Den Sjællandske Midtbane.

Jeg har netop erhvervet nedenstående postkort, som lejlighedsvist vil blive placeret på www.havnebaner.dk.

Postkortet er udateret, så hvis nogen kan tidsfæste motivet, er man velkommen. Klik på billedet for højere opløsning.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
Frederikssund havn. Postkort: Rudolf Olsen Kunstforlag. Eneret Nr. 128. År:? Klik på billedet for højere opløsning. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

af Erik H, Frederikssund, 1/2 2012, 10:05 (4686 dage siden) @ Jens

Nej stedet hvor billedet er taget er ikke Holeby!
mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Frederikssund - sporplan

af Niels Munch, 11/2 2012, 13:04 (4675 dage siden) @ Erik H

Kære Erik H,

I 1960 tegnede jeg - som stor knægt - en lidt naiv og dårligt proportioneret sporplan over Frederikssund Station, både den gamle og den ny samt havnebanen.

Jeg måtte vride den lidt for at få plads på en A4-side. Men jeg tror, den er nogenlunde retvisende for sporforløbet:

[image]

Klik på planen for højere opløsning.

Sammenlign evt. med 1945-sporplan her: http://evp.dk/index.php?page=frederikssund .

M.v.h.
Niels

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak