Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Banen over ny ellebjerg nu med spor.. (Generelt)

af glade-koege ⌂, køge, 30/1 2012, 19:26 (4687 dage siden)

ja så idag man har lagt spor helt ind til ny ellebjerg og vil tro man lægger resten helt frem til det gule palæ nu her.. holdt en MY ved ny ellebjerg, ret sikker på den overnatter der vil nogen ud og ha billedere imorgen...

Mit bud er de er foran tidsplanen da frosten er kommet sent så alt jordarbejde frem til det gule palæ er færdig...(mit intryk)

Man skal sålægge skinner, lægge kabelkasser og sætte master og singaler op...

strækning er nok i næste køreplan med som ekstra plads..joker er stadig om ny ellebjerg bliver færdig 2012 eller 2018???

Banen over ny ellebjerg nu med spor..

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 30/1 2012, 21:56 (4687 dage siden) @ glade-koege

Ja det er ganske rigtigt. Infranord, begyndte her lidt over med over middag idag, at bygge spor med deres sporbygger. Skal lige se om jeg kan fange et par fotos imorgen. Det er Railcare Danmark MY 1134, der er arbejdshesten.

--
Reinholdt
Signalmontør

af kristian jakobsen ⌂ @, køge, 9/2 2012, 09:26 (4677 dage siden) @ glade-koege

Senest er der er lagt 1 spor frem til det gule palæ og man nu sætter kørestrøm master op dernede...

Så går fremad og er da muligt at få nogen gode billedere dernede vil jeg tro løbende..

af Bruger4711, 10/2 2012, 23:00 (4676 dage siden) @ Reinholdt

Ja det er ganske rigtigt. Infranord, begyndte her lidt over med over middag idag, at bygge spor med deres sporbygger. Skal lige se om jeg kan fange et par fotos imorgen.

Fik du nogle billeder så?

Hvad er prognosen for strækningen? Hvornår forventes man at begynde prøvekørsler og hvornår kan den tages i brug?

Status d.d på ny ellebjerg

af kristian jakobsen ⌂ @, køge, 14/2 2012, 10:19 (4672 dage siden) @ glade-koege

Spor nr 2 er ved at blive lagt og vil tro i weekenden bliver der arbejdet ved det gule palæ da det er omlægning på banen kan jeg se på dsb..

Så vil tro inden for de næste par uger sker der en del hvis nogen vil ud og tage billedere..

af glade-koege ⌂, køge, 19/4 2012, 19:40 (4607 dage siden) @ glade-koege

Man er idag begyndt at trække de første kabler til masterne... går hellere ikke længe før der kommer tog på banen, skal jo bruges til kørsel til værkstedet for ca 1½ måned så er snart muligt at se tog denne vej igen, andet end hamster og arbejds køretøjer..

ContecRailIndsend billeder

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak