Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Go NOHAB film at hygge sig med (Generelt)

af Emil, 29/1 2012, 12:55 (4688 dage siden)

Hej!

Jeg fandt det her klip paa Youtube. To TMY der traekker op en helt afsporet T43 diesel. En fantastisk kraftdemonstration! NOHAB Power! :-D
T43:eren har en vaegt paa 72 tons.

http://www.youtube.com/watch?v=omGXk1NRw2E

Den forreste TMY:eren er MY 1123.

Mvh!

Emil

Go NOHAB film at hygge sig med

af KimC, 29/1 2012, 15:46 (4688 dage siden) @ Emil

En masse maskinkraft, men ikke en videre elegant måde at gøre det på. Der bliver helt sikkert mere at reparere efter den manøvre, end hvis man bare havde nøjes med at sætte den på sporet igen.

Go NOHAB film at hygge sig med

af thomash, 29/1 2012, 16:13 (4688 dage siden) @ KimC

En masse maskinkraft, men ikke en videre elegant måde at gøre det på. Der bliver helt sikkert mere at reparere efter den manøvre, end hvis man bare havde nøjes med at sætte den på sporet igen.

Har du overhovedet set videoen til ende, ellers har du bare en meget kreativ fantasi omkring, hvordan man bare lige sætter sådan en maskine på sporet igen sådan som sporet ser ud.. :)

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

Go NOHAB film at hygge sig med

af KimC, 29/1 2012, 16:24 (4688 dage siden) @ thomash

Har du overhovedet set videoen til ende, ellers har du bare en meget kreativ fantasi omkring, hvordan man bare lige sætter sådan en maskine på sporet igen sådan som sporet ser ud.. :)

Den video jeg kan se varer 57 sekunder. I den tid lykkes det rimeligt at få splittet en T43, et spor, og en perron/læsserampe ad. Der hvor den nærmeste MY har næsen fremmer ser sporet ikke videre farbart ud bagefter, men det må da have været i orden mens MYen var der, ellers var den også røget på gulvet.
Hvis sporet er så ødelagt at man vælger at slæbe en T43 i ballasten, hvorved man givetvist beskadiger en hel del mere, ville den mere elegante løsning være at forsøge at lægge noget farbart under den T43 inden man trak af med den. Det har man jo også gjort ved materielbjærgning her i landet.

Hvis ikke der var blevet viket så meget stop som de gjorde, var de sikkert fortsat til Narvik med den T43 slæbende i ballasten ;)

Bare BDK ikke lader sig inspirere af det her til en "testkørsel" på en eller anden bane de gerne vil have lukket for bestandigt...

Go NOHAB film at hygge sig med

af RasmusS, 29/1 2012, 18:17 (4688 dage siden) @ KimC

Hvis ikke der var blevet viket så meget stop som de gjorde, var de sikkert fortsat til Narvik med den T43 slæbende i ballasten ;)

ahhh læs lige teksten, selv om den er på svensk :-)

lokomotivet står på en smadret stopbom med læsserampe på begge sider, så spørgsmålet er om det overhovedet står mål med arbejdet at ligge noget under før man får den ud i det "fri".

Mvh Rasmus

Go NOHAB film at hygge sig med

af thomash, 30/1 2012, 00:41 (4688 dage siden) @ RasmusS

Hvis ikke der var blevet viket så meget stop som de gjorde, var de sikkert fortsat til Narvik med den T43 slæbende i ballasten ;)


ahhh læs lige teksten, selv om den er på svensk :-)

lokomotivet står på en smadret stopbom med læsserampe på begge sider, så spørgsmålet er om det overhovedet står mål med arbejdet at ligge noget under før man får den ud i det "fri".

Mvh Rasmus

Rasmus det har vi slet ikke forstand på, KimC ved meget bedre.. :)

--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
[image][image]

Go NOHAB film at hygge sig med

af Jens MO-Møller @, 30/1 2012, 00:52 (4688 dage siden) @ thomash

Men uanset hvad, så var aktionen effektiv og lokomotivet kom fri af de forvredne skinner. I øvrigt lød det nu også meget godt og somme tider skal der tages en rask beslutning, uanset hvor mange tilskuere der bagefter skal have psykologisk krisehjælp!!

Venlig hilsen

Jens Møller

Indsend billederContecRail
Teglværker i Danmark
Teglværker i Danmark

Her er en oversigt over danske teglværker. Listen indeholder de teglværker, der (så vidt vides) havde jernbanespor enten i form af eget spornet eller sidespor til en anden jernbane. Med tiden vil listen også indeholde de lokomotiver, der tilhørte de enkelte teglværker.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak