Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Det bugter sig i bakkedal.. (Generelt)

af jiko, 29/1 2012, 11:41 (4685 dage siden)

[image]
I-signal ved Tvis.
[image]
Mellem Tvis og Aulum.
[image]
[image]
I-signal Aulum.
[image]
krydsning i Aulum.
[image]
[image]
Mellem Aulum og Vildbjerg.
[image]
[image]
Fremskudte signal Vildbjerg.
[image]
Skibbild.
[image]
[image]
Herning.
[image]
Under indkørsel til Brande.
[image]
Nye motorvejsbro ved Give.

Det bugter sig i bakkedal..

af Frederik N., 29/1 2012, 12:19 (4685 dage siden) @ jiko

Ved Skibbild hvorfor er der rødt når det ser ud som om at sporet er sat, og der er grønt lys på det næste signal??

Det bugter sig i bakkedal..

af ME1508, 29/1 2012, 14:17 (4685 dage siden) @ Frederik N.

Ved Skibbild hvorfor er der rødt når det ser ud som om at sporet er sat, og der er grønt lys på det næste signal??

Hint: Prøv at kigge på overkørslen.....

Det bugter sig i bakkedal..

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 29/1 2012, 14:33 (4685 dage siden) @ ME1508

Ved Skibbild hvorfor er der rødt når det ser ud som om at sporet er sat, og der er grønt lys på det næste signal??


Hint: Prøv at kigge på overkørslen.....

Burde der ikke have været et O mærke på PU'erne og U signalet, i stedt for uordens signalet og overkørsels signalet?
Det ser noget rodet ud med 4 signaler så tæt efter hinanden, og på billedet her, er det endda svært at se at uordens signalet står lige før overkørslen, og overkørsels signalet lige efter. Det må selvfølgelig være sådan, fordi de omvendte ikke gir mening?

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK

Det bugter sig i bakkedal..

af jaer, 29/1 2012, 16:09 (4685 dage siden) @ BlackThorneDK

Burde der ikke have været et O mærke på PU'erne og U signalet, i stedt for uordens signalet og overkørsels signalet?
Det ser noget rodet ud med 4 signaler så tæt efter hinanden, og på billedet her, er det endda svært at se at uordens signalet står lige før overkørslen, og overkørsels signalet lige efter. Det må selvfølgelig være sådan, fordi de omvendte ikke gir mening?

Efter de (fra 2008) gældende bestemmelser: Jo, men ikke efter dem, som anlæggene tidligere er bygget efter. Og situationen viser jo tydeligt, hvorfor det er ændret.

/Jan

Det bugter sig i bakkedal..

af jiko, 29/1 2012, 18:18 (4684 dage siden) @ jaer

Hej.

Når man holder i spor 2, på Skibbild station på vej mod Herning. Inden man for lov til at kører videre sker følgende, først tænder overkørselssignalet for en overkørsel (77) der ikke kan ses på billedet. Så bliver U-signalet grønt. Lidt efter går bommene ned i den overkørsel (75) der ses på billedet. PU-signalet blinker grønt og uordenssignalet slukker. Derefter kan man sætte i gang og kører videre mod Herning.

Det bugter sig i bakkedal..

af Morten P, 30/1 2012, 09:14 (4684 dage siden) @ jiko

Hej

Nu da sikringsanlæget "sender" en tænding afsted og ovk 77 er et adv. anlæg giver dette jo kontrol med det samme, hvis nu ovk 77 også havde været et halvbom anlæg ville ovk 75 og ovk 77 have givet "ovk sikret" på ca samme tid og ikke som nu.
Men alle disse "lidt" uheldige signalbilleder på Ho-Vj med ovk, forventes fjernet ved den kommende opgradering af 1977 sikringsanlægene (Ho-Vj)og etablering af SR signal 11.6 på signalerne.
Men som det er nu, er der inbygget en delvis signalafhængighed, for hvis nu en af ovk 75 eller 77 ikke giver kontrolord for "ovk sikret" vil dit Pu 12 Pu 22 og U 12 falde på stop i Ib.

Mvh Morten

Det bugter sig i bakkedal..

af AL, 30/1 2012, 07:04 (4684 dage siden) @ BlackThorneDK

Ved Skibbild hvorfor er der rødt når det ser ud som om at sporet er sat, og der er grønt lys på det næste signal??


Hint: Prøv at kigge på overkørslen.....


Burde der ikke have været et O mærke på PU'erne og U signalet, i stedt for uordens signalet og overkørsels signalet?
Det ser noget rodet ud med 4 signaler så tæt efter hinanden, og på billedet her, er det endda svært at se at uordens signalet står lige før overkørslen, og overkørsels signalet lige efter. Det må selvfølgelig være sådan, fordi de omvendte ikke gir mening?

Den tager du bare med ingenørerne i Banehuset!!!!

AL

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak