Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Særprægede jernbanekøretøjer-II (1 foto) (Billedegætterier)

af Niels Munch, 28/1 2012, 23:00 (4686 dage siden)

Kære forum,

Medens I virkelig maser på med at få identificeret og stedfæstet mine MSVer, kunne I måske trænge til lidt adspredelse og gætte tre-bogstavkombinationen på denne "myriapode":

[image]
Foto 29.09.2011 (nm).

Klik på billedet for højere opløsning, hvor alle former for hjul og fødder kan studeres nærmere.

God fornøjelse & god nat
Niels

Særprægede jernbanekøretøjer-II (1 foto)

af Reinholdt ⌂, Lindved, nærområde ovk. 19 Od-Svg, 29/1 2012, 13:09 (4685 dage siden) @ Niels Munch

For mig ser det ud som om der står MPX 55688 på den. Det er virker som om det er en slags manuel sporbygger. Det er i hvert tilfælde området ved Enghavevej, sådan ca. ud for Det Gule Palæ. I så tilfælde, er det der hvor det nye spsk. 01 på den nye Bavnehøj fjern ligger.

--
Reinholdt
Signalmontør

Særprægede jernbanekøretøjer-II (+ 2 fotos)

af Niels Munch, 29/1 2012, 13:47 (4685 dage siden) @ Reinholdt

Da' Reinholdt,

Stedet er 100% korrekt, og billedet er taget under et NJS-besøg ved anlægget for det nye spor København H - Vigerslev.

Køretøjets rette betegnelse er:

[image]

og de nærmere data er:

[image]
Infranord MPK 5568B 29.09.2011 (nm).

Altså en Mobil PortalKran, der - som du er inde på - kan udlægge sporrammer, og derefter befare det nylagte spor. Det kan vel nærmest betegnes som sporlægning under fremkørsel og er så glimrende illustreret i denne instruktive W&G-film, hvis jernbanedel begynder i min. 24:30, og hvor selve sporlægningen er fra min. 25:49.

http://www.youtube.com/watch?v=RKZdsPvJq60

Særdeles sevædig film som helhed!

Bedste hilsener & fortsat go' søndag
Niels

Særprægede jernbanekøretøjer-II (1 foto)

af Ekaeli007, 30/1 2012, 09:14 (4684 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels du har vel ikke flere billeder deroppefra det gule palæ, som det ser ud nu, det er jo
ikke et område man ellers kan gå ind på uden tilladelse, jeg forstod det var en NJS møde og det åbner jo nogle døre, Jeg har været NJS medlem før jeg blev (pensionist fra Banedanmark)

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Særprægede jernbanekøretøjer-II (+ 10 fotos)

af Niels Munch, 30/1 2012, 12:05 (4684 dage siden) @ Ekaeli007

Hej Bent,

Ja, under NJS-besigtigelsen 29.09.2011 var stedet en stor byggeplads, især præget af anlægget af tunnellen gennem området. Så egentlig fotograferede jeg ikke så meget dér.

Vi startede i den hvide kommandopost, hvorfra jeg tog et par udsigtsbilleder:

[image]

[image]

[image]

De følgende fotos er taget ude i området:

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

[image]

Og så var det i øvrigt ME 1501, der stod neden for kommandposten:

[image]
Alle fotos 29.09.2011 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Særprægede jernbanekøretøjer-II (+ 10 fotos)

af Ekaeli007, 30/1 2012, 15:55 (4684 dage siden) @ Niels Munch

Hej Niels, og tak for billeder, det slog mig da jeg havde sendt forespørgsel afsted til dig at
der var nok ikke så meget at se af de nye spor. Men i løbet af året har de nok lagt nye spor deroppe (ved det gule palæ) Nej jeg er nysgerrig for jeg ved fra gamle kollegaer nede på mdt GB at maskinsporene bliver lavet som de altid har ligget eller måske små ændringer, og at forbindelsen til depotet ved dybbølsbroen kun er midlertidig, så derfor er jeg spændt på hvad der bliver lavet.

Kan man nogensteder se det på tegning eller lignende, jeg syntes ikke jeg kan se på Banedanmarks hjemmeside at der er noget eller måske jeg ikke har fundet det.

Endnu en gang tak for det du har af billeder.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak