Særprægede jernbanekøretøjer (1 foto) (Billedegætterier)
Lige et godnatbillede til forum:
Foto 11.08.2011 (nm).
God fornøjelse & god nat
Niels
Lige et godnatbillede til forum:
Foto 11.08.2011 (nm).
God fornøjelse & god nat
Niels
Man kan se at det drejer sig om 2-vejs køretøjer, ses også medMSV id'et
Mehrweg Schienenverkehr?
Man måske forestile at disse MSV-traktorer skal kunne bruges som rangering af godsvogne? eller som arbejdstrolje.
Jeg har lidt af en andelse at man er ved et Transport- / Transitmesse i Tyskland,
med mindre at det er fabriksbesøg, hvor disse fartøjer kommer fra.
Jeg har lidt af en andelse at man er ved et Transport- / Transitmesse i Tyskland,
med mindre at det er fabriksbesøg, hvor disse fartøjer kommer fra.
Prøv at se på området langs sporene - "dæksporene". Det ser ud til at disse fartøjer færdes der regelmæssigt.
@ Baumann: Du har ret i, at køretøjerne anvendes til rangering, bugsering og arbejdskørsel.
@ KimC: Du skrev: "Prøv at se på området langs sporene - "dæksporene". Det ser ud til at disse fartøjer færdes der regelmæssigt."
Det er nemlig rigtigt, og da jeg vendte mig 180 grader, kunne jeg fotografere dette:
Foto 11.08.2011 (nm).
Vi er på et operativt banesystem; men på de viste billeder mangler en ikke uvæsentlig "installation", der er karakteristisk, og hvis fravær her nødvendiggør anvendelse af MSV.
Fortsat god fornøjelse
Niels
Køreledninger til pantografer, tænker på at MSV'erne er forsynet med automatkoblinger, Måske Siemens fabrik der laver IC-3 tog.
Peter
Når du nævner Siemens, går jeg ud fra, du mener ICE-3 tog.
Vi er på et vedligeholdelsescenter for et operativt togsystem (ikke en fabrik), og det, der mangler på mine fotos fra bagsiden af hallen, findes på forsiden. Men køreledninger er der altså ingen af .
M.v.h.
Niels
Det skulle vel ikke være vedligeholdelses centret for den franske metro?
Det skulle vel ikke være vedligeholdelses centret for den franske metro?
På en eller anden måde "snerper det"; men vi er nu ikke i Frankrig!
M.v.h.
Niels
Det er ikke køreledninger,men måske noget mere jordnært med en tilsvarende virkning?
Nold
Yes, 750 V DC Nold, og ........ ???
Datoen og dine billeder fra tidligere på ugen kunne indikere, at det er Canada. Måske Montreal Metro?
Men de her tovejes-køretøjer på billedet kan jeg ikke Google mig frem til noget om...
Mvh. John
Kære John,
Det er ganske rigtigt fra Montreal, hvor vi besøgte metroens vedligeholdelsescenter dagen før VIA Rail Canada:
Metro Montreal 12.08.2011 (nm).
Montreal's metro er en "gummi-metro", ganske som vi finder det på visse linier i Paris.
Metro Montreal boggie, 11.08.2011 (nm).
Principskitse for "gummi-metro".
Metro Montreal boggier, 11.08.2011 (nm).
Metro-togene holdes i sporet dels af stålflangerne på jernbanehjulene bag gummuhjulene, dels af vandrette støttehjul. Styreskinnen, som de vandrette støttehjul kører imod, er samtidig strømførende.
Da MSV-køretøjerne er dieseldrevne og ikke beregnet for de høje hastigheder, guides de alene af de små jernbanehjul.
Montreal Metro MSV 91-753, 11.08.2011 (nm).
Jeg har ingen indikation af, at MSV (Metro Service Vehicle) køretøjerne skulle være to-vejs; men jeg vil ikke udelukke, at de kan "køres af sporet" for parkering etc.
MSV-køretøjerne er fremstillet af R.P.M. Tech Inc. i Canada i 2000, og Metro Montreal har i alt 7 stk. med numrene 91-753 til 91-755 samt 91-757 og 91-758.
Se leverandørens website her: http://www.grouperpmtech.com/rpm_rail_metro_equipment.html , hvor også MSV beskrives.
Bedste hilsener & tak for deltagelsen
Niels