Lokomotivpersonale på Lokalbanen (Generelt)
Hej.
Jeg har lige et spørgsmål angående lokomotivpersonalet på Lokalbanen. Kører de lokomotivfører der kører på Nærumbanen, og Østbanen også på de andre baner i det Nordsjællandske område.
Eller kører de kun på deres egen bane, lige som man gjorde i gamle dage.
Ligeså kører de lokomotivfører der normalt er hjemmehørende på Lollandsbanen, også på Tølløsebanen og Odsherredsbanen.
Hej Pauli
Jeg begyndte hos Lokalbanen i September 2007, hvor der var lokomotivfører mangel bla pga DSB First startede op. Men allerede under uddannelsen kørte man med flere forskellige kørelærer på flere forskellige baner. Da jeg var færdig uddannet fik jeg depot i Hundested og havde så Frederiksværkbanen som hjemmebane. Men jeg kørte der ud over på GDS, HHGB, LNJ og ØSJS. Det går her og nu planlægning noget nemmere når folk kan det hele, hvilket blev brugt meget i 2008, indtil der begyndte at komme nye uddannede folk nok. Af flere forskellige grunde tog jeg med over til Regionstog i Marts 2009, med depot i Hårlev, til at begynde med manglede vi et par mand, men det meste blev dækket ind med overarbejde. Men relativt hurtigt kom der et par mand fra Holbæk og gav en hånd med. Jeg selv blev udstationeret i Nakskov i to omgange, den sidste periode næsten et halvt år. Så ja man kommer lidt rundt.
Med venlig hilsen
Christian Ahm