Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Bog: Internationale tog via Rødby Færge (Generelt)

af Bent Olsen, 25/1 2012, 18:24 (4688 dage siden)

Da jeg mangler bogen "Internationale tog via Rødby Færge" i min samling ville jeg spørge om nogen ved hvordan den kan rekvireres, enten antikvarisk eller som ny. Den er åbenbart meget svær at opdrive. På forhånd mange tak.
Mvh Bent ;-)

Bog: Internationale tog via Rødby Færge

af Holger Cordtz, Kolding, 25/1 2012, 20:03 (4688 dage siden) @ Bent Olsen

Da jeg mangler bogen "Internationale tog via Rødby Færge" i min samling ville jeg spørge om nogen ved hvordan den kan rekvireres, enten antikvarisk eller som ny. Den er åbenbart meget svær at opdrive. På forhånd mange tak.
Mvh Bent ;-)

Prøv "Felderbanen" i Kolding syntes han har den bog.
Men det kan også være en af de andre bøger i samme serie jeg har set.

www.felderbanen.dk

Mvh
Holger Cordtz

af Hans-Henrik Landsvig ⌂, Amagerbro, 25/1 2012, 20:11 (4688 dage siden) @ Bent Olsen

Den sælges for 199 kr. på www.bogbasen.dk

Med venlig hilsen
Hans-Henrik Landsvig

af Claus E. Hansen, Silkeborg, 25/1 2012, 20:42 (4688 dage siden) @ Bent Olsen
redigeret af Claus E. Hansen, 25/1 2012, 20:52

Muligvis findes bogen også ude hos Kystbanen. Jeg har i hvert fald set et par bøger i serien i jernbanebogafdelingen, hvoraf "Internationale tog gennem Jylland" var den ene.

Mvh
Claus

--
[image]

Bog: Internationale tog via Rødby Færge - bogudsalg.

af Steff, 26/1 2012, 16:44 (4687 dage siden) @ Bent Olsen
redigeret af Steff, 26/1 2012, 16:55

Kære Bent m. fl. !

Var forbi Nyboder boghandel idag og de har HELE serien antikvarisk. Yderligere sås Danmarks jernbaner 125 år, Odin & Roeskilde, masser af "Banebøger", Jernbanens Hvem Hvad Hvor m. fl. I det hele taget MASSER af ældre og lidt ældre danske jernbanebøger (og sporvogne og busser) til en rimelig pris, ofte billigere end på "samlermarkeder".
Desuden masser af krig, flyvemaskiner, biler og skibe billigt til salg.
Årsag: Især udenlandske (engelsksprogede) "nørdebøger" fylder. Så sammen med de ældre danske (og udenlandske) jernbanebøger et kraftigt udsalg.
Fik selv købt det jeg før i tiden anså for overflødigt, men nu lidt mere intertessant såsom "En smuk maskine" samt lidt "fransk" (lokomotiver altså;-), André Chapleon!!).

Tally ho!

--
Steffen Dresler

af Jan Svendsen @, 28/1 2012, 13:00 (4686 dage siden) @ Steff

Mange tak for "Nyboder tippet". Jeg skyndte mig at sende en mail torsdag aften og "satte" mig således på bogen "Internationale Tog over Øresund" som så fuldendte samlingen.
Da jeg hentede bogen fredag fik jeg også købt den meget skattede biblioteksbog fra min barndom "Danske Damplokomtiver - som jeg så dem" med billeder af Kai Mose Nielsen, og tekst af Hans Gerner Christiansen & Thue Simon Boertmann. Derudover en anden bog som Hans Gerner Christiansen også har en stor finger med i "Kulrøg og Dampslag", denne bog fandt jeg aldrig på biblioteket som dreng, så den var kærkommen.
Derudover købte jeg "Strejftog VII - Gennem Danmark med Dancker".

Mvh.

Jan

af re20000, 28/1 2012, 21:19 (4685 dage siden) @ Jan Svendsen

Og jeg fik lige stukket næsen ind forbi fredag lige efter arbejde og lagt min klamme hånd på Strejftog VIII: Mennesker og maskiner, Joen Jensens jernbanebilleder med nogle helt fantastiske kompositioner fra dagligdagens Danmark fra -68 til -72. Og så flere forsvundne stationer. Der kom en del mennesker forbi og købte mens jeg var der.

Nold

DSB MZ1437Svenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak