Hvor mon vi er? (Billedegætterier)
Hvor og hvornår?
Hvor og hvornår?
Hvor og hvornår?
Det er i hvert fald Marslev Station, men årstallet er jeg lidt usikker på, mellem 1910 og 1920 måske?
--
Mvh
Thomas
https://railphotos.eu
Marslev er det ikke.
Kan det være Rødkærsbro?
V/H, Steffen.
Hvor og hvornår?
Det er i hvert fald Marslev Station, men årstallet er jeg lidt usikker på, mellem 1910 og 1920 måske?
Det er ikke Marslev, for det er modellen uden 2. kl ventesal. Men vi befinder os på den fynske hovedbane, formentlig i tiden umiddelbart efter detsikkert ualmindeligt dyre dobbeltsporsbyggeri omkring og efter 1914. Bred er en mulighed, men det kunne vel også være Gelsted, der netop har denne lille udbygning i gavlen
Det er ikke Marslev, for det er modellen uden 2. kl ventesal. Men vi befinder os på den fynske hovedbane, formentlig i tiden umiddelbart efter det sikkert ualmindeligt dyre dobbeltsporsbyggeri omkring og efter 1914. Bred er en mulighed, men det kunne vel også være Gelsted, der netop har denne lille udbygning i gavlen
Fin indkredsning, det er Bred: http://www.john-kisser-jakobsen.dk/21241657 .
Men billedet er dateret til "60-erne". Brugte man beton-perronforkanter af den viste type allerede omkring 1914?
M.v.h.
Niels
Haha
Rigtig gættet. Det er Bred, og det er en dejlig lille side, med nogle hyggelige beretninger om hvad der engang var en vigtig stationsby.
Sådanne måtte der gerne være flere af
Men billedet er dateret til "60-erne". Brugte man beton-perronforkanter af den viste type allerede omkring 1914?
Det kan jeg godt forestille mig. Husk på alle de mange monier-forkanter til varehusramper på privatbanelandstationer fra omkring 1900. Jeg mener også at de lave perroner på fx den skæve (bramming-laurbjerg) var de oprindelige fra byggetiden 1908-1920 ved lukningen i 1971.
På flere af Hedelands Veteranbanes stationer er denne type forkanter genanvendt. De stammer fra Køge station og er støbt i 1899 og 1900 (indgraveret på bagsiden.
Med venlig hilsen
Carsten