Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Kongevognen S1

af Jens MO-Møller @, 14/1 2012, 23:46 (4703 dage siden) @ Rolf Jensen

Det er museets B 2000, som også fungerer som ledsagevogn, da den jo også nu har elvarme.

Venlig hilsen

Jens Møller

Kongevognen S1

af UTJ, 14/1 2012, 23:47 (4703 dage siden) @ Jens MO-Møller

Det er museets B 2000, som også fungerer som ledsagevogn, da den jo også nu har elvarme.

Venlig hilsen

Jens Møller

(igen, og heldigvis)

Kongevognen S1

af Hedegaard, 15/1 2012, 08:55 (4702 dage siden) @ Rolf Jensen

Synes sjældent man ser den i museums kørsler mere. Forhåbentlig har ledsagervogn titlen ikke noget med dette at gøre?

Er i øvrigt overrasket over, at man ikke havde gjort den mere i stand i forbindelse med lørdagens tur.

Kongevognen S1

af T-297, 15/1 2012, 10:02 (4702 dage siden) @ Hedegaard

Det forlyder at da kom hjem til KBH skulle de være blevet afsporet ved en ranger uheld.
er der nogle der har foto/ved mere om dette skulle være rigtig ???????


Brian

Kongevognen S1

af Lars peter, 15/1 2012, 14:00 (4702 dage siden) @ Hedegaard

Hej.

Hvorfor det,de kongelige har da også godt af at se hvordan tingene ser ud til hverdag ved de danske jernbaner. Når nu politikerne ikke gider bruge penge på jernbanerne her hjemme.

Se bare på EAerne, det blå folie hænger i laser hen af siderne på maskinerne.

Kongevognen S1

af Allan Støvring-Nielsen, 15/1 2012, 17:03 (4702 dage siden) @ Lars peter


Se bare på EAerne, det blå folie hænger i laser hen af siderne på maskinerne.


Her ses ekvipagen i Taastrup på turen tilbage til København

mvh, Allan

[image]

Kongevognen S1

af Anders ⌂, Copenhagen, 15/1 2012, 18:26 (4702 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen

Hej Alle

Hvor holder S1 egentlig henne? Kan huske den for få år siden blev hentet nede på Gb.

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk

Kongevognen S1

af Dennis Lyng Desezar @, 15/1 2012, 23:32 (4702 dage siden) @ Anders

B 2000 er skadet i lakket efter adskillige grafitti angreb.

Det er hård kost for lakken at blive afrenset gentagende gange.

Desværre gjorde et heller ikke noget godt for lakken da der i DSB Museumstogs malerværksted udbrød brand for en del år siden.

B 2000 stod ved siden af det spor hvor branden opstod og den "løb" henover taget og plastik og andet giftigt røg dryppede ned på B 2000.

Eneste mulighed er at heloplakere den igen.

Desværre lider den også af rust omkring vinduerne hvilket er ganske kendt på disse vogntyper.

Jeg håndvaskede den selv i forbindelse med den skulle køre med i toget som det der hedder en "afstandsvogn".

Men mon ikke vi ser B 2000 oplakeret en gang i fremtiden..

Kongevognen S1

af UTJ, 15/1 2012, 23:47 (4702 dage siden) @ Dennis Lyng Desezar

Men mon ikke vi ser B 2000 oplakeret en gang i fremtiden..

- og jeg giver gerne en gang påskrifter, så det bliver lidt bedre ;-)

Det ville se flot ud med det elfenbensfarvede RIC-mærke og et mere korrekt skriftsnit, men det er som du skriver en ordentlig omgang at gøre det.

Kongevognen S1

af Jens MO-Møller @, 15/1 2012, 23:54 (4702 dage siden) @ Dennis Lyng Desezar

Jeg selv har flere gange medvirket til afrensning og polering af B 2000, men det er efterhånden en del år siden, at denne vogn blev malet. Vognen passer perfekt ind i stammen med S 1 og ledsagevognen, men vognen er "træt" i lakken og trænger til en ordentlig omgang rustarbejde omkring vinduerne. Men forhåbentlig kommer der snart en royalt interesseret person eller fond med en pose penge, så denne vogn kan blive lige så flot som S 1 og ledsagevognen, for det fortjener den.

Venlig hilsen

Jens Møller

Kongevognen S1

af Hedegaard, 17/1 2012, 19:55 (4700 dage siden) @ Anders

Hej Alle

Hvor holder S1 egentlig henne? Kan huske den for få år siden blev hentet nede på Gb.

Så vidt jeg ved, så må offentligheden ikke vide hvor den holder "parkeret" af sikkerhedsmæssige hensyn.
Sådan var det i hvert fald i 90'erne. Det må vel stadig gælde?

Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98
Renovering af DSB MR-tog i Tyskland 1995-98

I perioden 1995-98 blev DSB´s MR-tog renoveret af Partner für Fahrzeug-Ausstattung (PFA) beliggende i Weiden i det nordøstlige Bayern i Tyskland. Værkmester i DSB Hans Werner Hansen fortæller her historien om sine to år i Bayern.

Læs mere

Jernbanebøger

Frygt og fascination

Frygt og fascination. Pris 250 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak