Så er der hul på den gamle skuffe igen (Generelt)
Ikt, Ar - Inspektionshavende in action.
Det er mere end et par dage siden, Herr Schmidt
af Per Hauberg, 14/1 2012, 01:17 (4700 dage siden)
redigeret af Per Hauberg, 14/1 2012, 01:36
Ikt, Ar - Inspektionshavende in action.
Det er mere end et par dage siden, Herr Schmidt
af Georg Schmidt, 14/1 2012, 17:16 (4700 dage siden) @ Per Hauberg
Det var dog et nydeligt ungdomsbillede direktøren der har fundet frem.
Genså i øvrigt disse mindeværdige lokaliteter forleden, ibrugtaget 1983 og som nu er opholdslokaler for lokomotivførere. Kan ikke nære mig for også at deltage, da vi nu er igang med ungdomsbilleder.
Direktør Hauberg in action på Hovbanen maj 77.
Hilsen Georg
af Per Hauberg, 15/1 2012, 01:23 (4699 dage siden) @ Georg Schmidt
Aha ! Lige nord for Eriksminde, tror jeg.
Jamen, den lille kanon kan da godt hittes frem fra gemmerne endnu.
Film til den fås næppe længere - og den halve time fra Hovbanen kan ikke vises, eftersom min sidste 8mm gengiver er stået af.
Jeg søger på nettet efter en aføser, så jeg kan få redigeret og kopieret til DVD.
Kalotten er derimod ikke længere, og hårlængde og livvidde hører sågu også fortiden til....
Hvad man dog kan opleve på indernettet - og ikke mindst jbdk
vh
P.
af TeamBaumann, Hjordkær, 15/1 2012, 14:06 (4699 dage siden) @ Per Hauberg
Jeg tror ikke, at det bliver en billig fornøjelse at se på en 8mm gengiver?
Jeg ved og har hørt om at de koster en halv bondegård eller en spids af en jetjager
min far har også set på en 8mm camcorder - men fandt en alternativ løsning
en 8mm converter afspiller som kan tilsluttets til PC m.m
af Per Hauberg, 15/1 2012, 14:55 (4699 dage siden) @ TeamBaumann
Du har nok til en vis grad ret, Baumann
Der er ikke mange tilbage - og slet ikke mange i god stand.
Men noget skal jeg have gjort her i tolvte time. -Jeg har masser af gamle strimler - hovedsagelig fra begyndelsen af halvfjerdserne, men som jeg husker det, er meget så rystet, at det ikke bare lige er at sende hele møllen afsted til kopiering til een eller anden fed meterpris. Jeg skal ha' redigeret først. Dog: een ruller skal næppe snittes ret meget i: ca 25 min fra den sidste måned, der kørte tog mellem Odder og Hov. Det er efterhånden ved at være så jernbanehistorisk interessant, at jeg ikke nænner at fjerne ret mange meter, uanset den glade amatørs mange bommerter.
vh
P.
af caprani , København, 15/1 2012, 15:02 (4699 dage siden) @ Per Hauberg
Alt har jo næsten en værdi, næsten uanset kvaliteten. Disse gamle medier er jo hårdt trængt, da fremvisningsudstyr mv. slides op og falder ud. Det er vel om, at redde snart sagt hvad reddes kan mens der endnu findes en konverteringsmulighed.
--
Bedste hilsner......
-Klaus
af UTJ, 15/1 2012, 15:06 (4699 dage siden) @ Per Hauberg
ca 25 min fra den sidste måned, der kørte tog mellem Odder og Hov. Det er efterhånden ved at være så jernbanehistorisk interessant, at jeg ikke nænner at fjerne ret mange meter, uanset den glade amatørs mange bommerter.
For os københavnere er Hov-banen en rigtig Århus-historie med bolle å og alt hvad dertil hører. Når jeg tænker på alle de mange km spor der blev fornyet omkring 1978-80 på nordsjællandske privatbaner, skulle det have været en smal sag for "den jyske mafia" også at have fået nye lækkert spor helt til Hov. Men nej. Med til det hører jo desværre også den nærmest teatralske diskussion om Grenaa-banens passage af Grenåvej, som jo efterlader det indtryk at alle Århus' trafikproblemer ville blive løst hvis al sporbunden trafik blev fjernet fra Østjylland. Godt at man har fået lusket en vej ned i banegraven ved Århus H
Så pas godt på dine 25 minutter - det er ikke det samme at sidde bag rattet nu på samme strækning.
af Henrik Hansen, Vejen, 15/1 2012, 20:01 (4698 dage siden) @ Per Hauberg
Du har nok til en vis grad ret, Baumann
Der er ikke mange tilbage - og slet ikke mange i god stand.
Men noget skal jeg have gjort her i tolvte time. -Jeg har masser af gamle strimler - hovedsagelig fra begyndelsen af halvfjerdserne, men som jeg husker det, er meget så rystet, at det ikke bare lige er at sende hele møllen afsted til kopiering til een eller anden fed meterpris. Jeg skal ha' redigeret først. Dog: een ruller skal næppe snittes ret meget i: ca 25 min fra den sidste måned, der kørte tog mellem Odder og Hov. Det er efterhånden ved at være så jernbanehistorisk interessant, at jeg ikke nænner at fjerne ret mange meter, uanset den glade amatørs mange bommerter.
Jeg fik for 2 år siden overspillet en del super 8 smalfilm til DVD. Jeg valgte at få et professionelt firma til at gøre det for mig og prisen var bestemt ikke afskrækkende.
Hvis det har interesse kan du tage et kig her: http://www.smalfilm.dk/
/Henrik
af KimC, 15/1 2012, 18:51 (4698 dage siden) @ Per Hauberg
Er det Super 8 eller standard/dobbelt 8? Super 8 er en kasette der lægges i optageren, mens standard er løse spoler.
Jeg har udstyr til gengivelse af begge dele, men det er ikke til salg, og betjeningen er så tilpas bøvet at jeg ikke gerne låner det ud.
Hvordan ville du overspille til elektronisk medie?
af Per Hauberg, 6/11 2012, 02:23 (4403 dage siden) @ KimC
Kim:
Det vil jeg skam lade fotopusheren ordne; -jeg ville blot selv have lejlighed til at gennemse og redigere først, fremfor at ofre overspilning af selv det allerværste, rystede gamle noget.... Men som ovenfor anført vil jeg nok i visse tilfælde vælge at se bort fra rystelser og bare glæde mig over, at jeg allerede som meget ung var igang med at få indfanget noget, der siden er blevet historie....
Forøvrigt har jeg fornylig på ebay.de - hos forskellige krejlere fundet - og købt - såvel fremviser (Super8), view'er, splejser og spoler. -Nu er det kun tid til redigeringen, der mangler. De smuler, jeg indtil nu har fået set igennem viser, at farverne, trods det, at vi taler om eastmancolor fra sidst i tresserne og først i halvfjerdserne, er forbløffende velbevarede. Jeg er heldig !
vh
Per
af Thorbjørn , Kbh Ø, 6/11 2012, 02:44 (4403 dage siden) @ Per Hauberg
Forøvrigt har jeg fornylig på ebay.de - hos forskellige krejlere fundet - og købt - såvel fremviser (Super8), view'er, splejser og spoler.
Skulle du komme til at mangle mere af den slags, kan det garanteret findes her på "fjernlageret", der har undsluppet storskraldsangreb i mange år.
mvh
Thorbjørn
Sukkerkogeriet Odense åbnede i december 1873 som en af de første sukkerfabrikker i Danmark. Sydfynske Jernbaneselskab forestod i starten driften på fabrikken indtil man selv begyndte at indkøbe brugte lokomotiver. Her er historien om Odense Sukkerfabrik.
Læs mere