Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

ADVARSEL, på på internetyve. (Generelt)

af Steff, 11/1 2012, 13:09 (4702 dage siden)

Kære alle!

Dette er bare en lille velment advarsel til alle læserne på jernbanen og forum.

Jeg har netop modtaget nedennævnte mail:

Bäste kund,

Vi gör en regelbunden backup säkerhet databas och vi måste du logga in på ditt konto och bekräfta uppgifter om ditt kreditkort. Denna åtgärd vidtas för att förbättra ditt konto säkerhet.

Logga in: (Jeg har fjernet svaradressen for en sikkerhedsskyld)
© 2012 Western Union

Denne mailtype er et typisk eksempel på at lokke informationer ud til en tilsyneladende korrekt organisation. Giv aldrig konto- eller andre informationer over internettet. Hvis i tvivl RING din EGEN bank op og spørg!!

Have a safe and secure day!!

Steff

NB: Dette er IKKE en ny tråd, men absolut kun en velmenende advarsel!!

--
Steffen Dresler

ADVARSEL, på på internetyve.

af cm, 11/1 2012, 13:12 (4702 dage siden) @ Steff

--tak for tippet - den slags advarsler kan ikke gentages ofte nok.
mvh
Chr

--
[image]

SPAM

af Keld H. Mikkelsen, 11/1 2012, 13:47 (4702 dage siden) @ cm

--tak for tippet - den slags advarsler kan ikke gentages ofte nok.
mvh
Chr

Jeg har svært ved at se relevansen for dette jernbaneforum...?

SPAM

af cm, 11/1 2012, 14:14 (4702 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen

-jeg har ikke svært ved at se relevansen. Vi der er her på forum - er nødvendigvis brugere af PC - og vi er mig bekendt brugere med forskellig grad af indsigt i PC verdenen og i alle aldre... -jeg ser advarselen som en venlighed til brugerne her..
mvh
Chr

--
[image]

SPAM

af Ove, Struer, 12/1 2012, 07:54 (4702 dage siden) @ Keld H. Mikkelsen

Det er meget relevant at advare mod den slags her ALLE mulige steder hvor folk mødes på nettet. Der er desværre mange der falder for de tricks her og jeg er bange for at det ikke bliver færre i de nærmeste år. Vi er ved at tvinge en gruppe mennesker ud på nettet fordi al kommunikation med "det offentlige" efterhånden skal foregå her, dvs. der kommer en masse mennesker ud på nettet som ikke har "vi andres" indbyggede skepsis og selv disse mennesker kunne nok sagtens finde på at komme her ind. ;-)
Man finder de advarsler i alle debatforums (heldigvis).

af Ove Nygaard, 11/1 2012, 17:04 (4702 dage siden) @ Steff

Kære Steff.

Tak for advarselen. Jeg har haft "besøg" af den pågældende og slettede med det samme.

Bedste hilsener

Ove Nygaard

af Per Sørensen @, Hg, 11/1 2012, 17:29 (4702 dage siden) @ Steff

Hej Steff

Jeg har også fået den privat og der er én mere på samme måde men med Visa.

Tak

Ped

af Svend, 11/1 2012, 18:43 (4702 dage siden) @ Steff

Sådanne mail er konstant i omløb. Af og til hænder sikkert, at en uvidende person som hopper i (ellers bliver det jo ikke ved), men generelt gælder det, at banker (uanset om vi taler Nordea, Visa, Western Union ....) ikke sender den slags ud pr mail, ligesom det nok mere hører til i fantasiens verden, at en eller anden afrikansk prins eller prinsesse skal have hjælp til at anbringe sine penge eller at et et andet firma har konstateret, at man har penge stående på en ukendt konto som nu skal overføres til ens egen.

Men verden er fuld af bedragere .... og folk der bliver bedraget.

--
Svend

af andersj, Aalborg, 11/1 2012, 19:23 (4702 dage siden) @ Steff

Tja, denne mail skulle forestille at komme fra Nordea, hvor linket i "Kilk her" var til en polsk hjemmeside...

Hej,

Denne e-mail blev sendt meddele Dem, at vi ikke kunne behandle din betaling seneste faktura.
Dette kunne være en af al eller en af følgende årsager:

En nylig ændring i dine oplysninger personligt. (F.eks: faktureringsadresse telefon)
Indsendelse af urigtige oplysninger i løbet af regningen betalinzg proces.
En manglende evne til præcist at bekræfte din indstilling valg af betaling på grund af en intern fejl i vores.

På grund af dette, for at sikre, at din tjeneste s er n ikke afbrudt, vil vi gerne invitere dig til at bekræfte og opdatere dine faktureringsoplysninger i dag:

Klik her <<<

Billige jernbane T-shirts

ContecRailDSB ME1533

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak