Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lokomotiver i Helsingør (16 foto) (Generelt)

af h087 ⌂, køge, 10/1 2012, 00:27 (4707 dage siden) @ Henrik Hansen
redigeret af h087, 10/1 2012, 00:45

Hej

Det er dubbleringsPU - det var der for alle tre perronspor I II og III.
herude hedder sporene 31, 32 og 33 således at perronspor forsætter i spor 31, II i 32 og III i 33, Opstillingssporet imellem spor II/32 og III/33 hedder spor 34. Et andet tricky signalopstilling dengang var at i godstogssporene 13 og 14 var for hvert af sporene 13 og 14 et PU; C13 og C14, derudover et bremseprøvesignal ( vistnok 502 ) OG et afgangssignal som dem man kender på perroner oppe under taget

[image]

og her kan man se PUsignalene: fra venstre C33, C32, C31 dog skjult af Kmp, derefter C13, C14 og det dobbeltrettede bremseprøvesignal imellem godssporene 13 og 14 og kigger man godt efter kan man også se afgangssignalet
foto ca i 60erne, fotograf ukendt/arkiv PED
[image]

mvh
henning h087

--
med venlig hilsen
henning orlowicz h087- h087@hotmail.dk


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak