Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Lille Nord på "afveje" (Generelt)

af John Schmidt, 9/1 2012, 11:28 (4708 dage siden)

Hej.

Jeg fandt under oprydning på loftet forleden dag en kasse med en masse "ragelse". Ved nærmere kig ned i denne rodekasse kom følgende atter frem i dagslyset...

[image]
Lille Nord ML 4901 og 4904 på Vesterport station.

[image]
Her er toget på vej mod Langebro.

[image]
Her kommer Lille Nord over Langebro.

[image]
Her ses bagenden af ML 4904 på Islands Brygge.

[image]
Her fortsætter toget på vej ud af Amagerbanen.

Det er nogle billeder som jeg købte for mange år siden, dengang jeg afløste på Fredensborg Station. Fotografen skulle hedde Mikael..???

Men hvornår er de taget, og hvad var anledningen til at Lille Nord skulle på SAFARI på Amagerbanen, og hvor skulle toget hen ???...
Måske der er nogle som kan kaste lidt lys over billederne fra mørkets glemsel i rodekassen...

Mange hilsner fra
John.

Lille Nord på "afveje"

af Daniel Zøllner, 9/1 2012, 13:06 (4708 dage siden) @ John Schmidt

Hej John:)

Vældig interessante billeder du har der af lille nord:)
kunne man være så heldig at du kunne undvære kopier af de billeder enten til min mail eller hjem adresse.?

På forhånd tusind tak

M.V.H Daniel Zøllner

Lille Nord på "afveje"

af John Hansen ⌂, Od, 9/1 2012, 13:24 (4708 dage siden) @ John Schmidt

Men hvornår er de taget, og hvad var anledningen til at Lille Nord skulle på SAFARI på Amagerbanen, og hvor skulle toget hen ???...
Måske der er nogle som kan kaste lidt lys over billederne fra mørkets glemsel i rodekassen...

Så vidt jeg husker har billedet af ML 4904 på Islands Brygge været anvendt som forside på DJK's tidsskrift Jernbanen tilbage i 1984 eller 1985. I den forbindelse står sikkert lidt om hvorfor kørslen fandt sted.
Har ikke lige bladet ved hånden, men kan kigge efter i aften.

Mvh. John

--
[image] - Danske & Europæiske jernbaner

Lille Nord på "afveje"

af OD, Od ⌂, 9/1 2012, 16:37 (4708 dage siden) @ John Hansen

Så vidt jeg husker har billedet af ML 4904 på Islands Brygge været anvendt som forside på DJK's tidsskrift Jernbanen tilbage i 1984 eller 1985. I den forbindelse står sikkert lidt om hvorfor kørslen fandt sted.
Har ikke lige bladet ved hånden, men kan kigge efter i aften.

27/3-1985 blev Jernbanerådet kørt København-Kastrup i ML-togsæt i følge TA 1443.

Lille Nord på "afveje"

af Keld H. Mikkelsen, 9/1 2012, 17:24 (4708 dage siden) @ John Hansen

Billedet er på forsiden af "Jernbanen" 6/1985.

Fotografen er Mikael Christensen og fotodatoen er angivet som 3. september 1985.

Lille Nord på "afveje"

af Flemming Jakielski, Rødovre, 9/1 2012, 14:07 (4708 dage siden) @ John Schmidt

Fotografen må være Mikael Christensen fra Fredensborg. Han boede lige bagved stationen. Han er vist ikke så aktiv som fotograf længere - deværre :-(

V.H.

Flemming J

Hej.

Det er nogle billeder som jeg købte for mange år siden, dengang jeg afløste på Fredensborg Station. Fotografen skulle hedde Mikael..???

Mange hilsner fra
John.

Lille Nord på "afveje"

af toylsbjerg, Rønnede, 9/1 2012, 16:27 (4708 dage siden) @ Flemming Jakielski

Hej!
SKAL VI SÅ KOMME HJEM IGEN!
Fandt lige dette billede imellem Finn Liljas
[image]
Behøver vel ikke at skrive Mo 1973 i Hillerød!
Undtagelsesvis var her en tidsangivelse! Juni 1983
mvh
Thyge

Lille Nord på "afveje"

af Carsten, 9/1 2012, 17:47 (4708 dage siden) @ toylsbjerg

Hej Thyge

Nej det er ikke nødvendigt, det er nemlig 1873;-)

Med venlig hilsen

Carsten

Lille Nord på "afveje"

af Per Sørensen @, Hg, 11/1 2012, 16:18 (4706 dage siden) @ Carsten

Hej

Det kan umuligt være 1873; - - - da så stationen slet ikke sådan ud!

Undskyld og med venlig hilsen

Ped

Lille Nord på "afveje"

af MortenLarsen94, Aarhus, 11/1 2012, 16:27 (4706 dage siden) @ Per Sørensen

I det indlæg du kommenterede blev der ment at MO'en ikke havde nr 1973, men 1873. Jeg forstår godt din forvirring :D

--
Morten Hunnerup Staghøj
- Moderator af forum
- Webmaster og medlem af driftsudvalget i Limfjordsbanen (LFB)
[image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak