Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Togfilm på VHS-C (Generelt)

af ljbanen, 9/1 2012, 08:41 (4708 dage siden) @ ljbanen
redigeret af ljbanen, 9/1 2012, 08:57

Nu tror jeg ikke det er båndene den er gal med?

Her kan i nogenlunde se hvordan det ser ud gennem søgeren på JVC VHS kamera det er ikke pænt. Jeg valgte at lave en test optagelse og det så normalt ud, så derved vil jeg ikke mene den er gal med båndende, hvad vil i tro?

[image]

Jeg læste dette:

Nu hvor DVD mediet har overtaget, er de mange timers ferier, barndomsminder og rigtig mange gode "hjemmevideoer", på de gamle VHS bånd gemt borte i papkasser. Langtsomt men sikkert vil disse minder forsvinde med tiden, da VHS båndet som analogt og magnetisk medie gradvist vil falde i kvalitet - for til sidst slet ikke at kunne anvendes længere. Allerede idag er udvalget af VHS maskiner begyndt at blive begrænset, så på et tidspunkt, vil det i det hele taget være svært at finde afspillere til disse bånd.

Videotildvd.dk kan fremtidssikre disse minder og ethvert andet stykke VHS materiale til en moderne DVD af bedste kvalitet. Det koster såmænd ikke engang en bondegård, feks. for kun kr. 125,- får du overspillet helt op til 2 times video, leveret på en DVD med valgfrit printet tekst.

Det vil sige de måske kan redde det?

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak