HHGB C8 ? (Generelt)
Hej alle.
Er her en der kan fortælle mig om de to vogne er en og samme og om det er C8 ? (Den røde)
Ved Hællebæk i 1981
Græsted 2009.
Mvh. Ozzie.
Hej alle.
Er her en der kan fortælle mig om de to vogne er en og samme og om det er C8 ? (Den røde)
Ved Hællebæk i 1981
Græsted 2009.
Mvh. Ozzie.
Selv jeg, som ikke kender ret meget til privatbanevogne, kan tydeligt se, at det absolut ikke er tilfældet. Den nederste på de to billeder er betydeligt længere end den du spørger til og desuden en bogievogn.
Venlig hilsen
Jens Møller
Den øvre er rigtignok HHGB C 8, som jo var et fusk-produkt, fremstillet ud af KSB C 40.
Det nedre billede er HHGB A 1 som siden maaaaange år har været et 'projekt'. Det var i 1958 at en modelbaneklub fik vognen til modeljernbane og siden 1980'erne har den været et projekt - hvornår forresten den bliver færdig?
Den øvre er rigtignok HHGB C 8, som jo var et fusk-produkt, fremstillet ud af KSB C 40.
Det nedre billede er HHGB A 1 som siden maaaaange år har været et 'projekt'. Det var i 1958 at en modelbaneklub fik vognen til modeljernbane og siden 1980'erne har den været et projekt - hvornår forresten den bliver færdig?
Tak for svaret.
Mvh. Ozzie.
Ja det er jo lidt pinligt med HHB A1. Den burde for længst være færdig, men sådan gik det altså ikke. Nogen i klubben syntes, at det kunne gøres endnu bedre, og så begyndte de at forbedre på det allerede lavede arbejde. I mellemtiden kom mange andre opgaver til, og A1 blev skubbet lidt i baggrunden.
Når man ser på listen over, hvad der er nået i mellemtiden, så er det faktisk meget tilfredsstillende, men selvfølgelig skidt for A1. Den står imidlertid under tag, og har det godt, og venter blot på, at nogle ekstra hænder melder sig på banen til at sætte vognen i stand. Alle dele er der, så det er en samle-opgave.
Det er med HHB A1 som med meget andet veteranbanemateriel blot et spørgsmål om, at nogle melder sig under fanerne og tager et ansvar. I Nordsjællands Veterantog vil vi hilse ekstra hænder velkommen i Græsted, hvor vi også har et meget aktivt senior-team, der arbejder på hverdage og hygger sig med en række spændende opgaver.
Her er seneste færdige vogn:
DSB Ce 1304 i Græsted. Foto Bert Hansen, NSJK
vh Michael
Rambøll-rapport afslører: Politikere blokerer for grøn flytrafik
Prisen styrtdykker: Snart er det billigere at skifte elbilens batteri end benzinbilens motor
Ekstraregning skræmmer: Lynetteholms-metro kommer på slankekur
Nye batterier skal fordoble energien i en elbil: Honda melder sig ind i kapløbet
19.000 rejsekort-standere skrottes: Arvtager kan koste en kvart milliard