Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Esbjerg havn (Generelt)

af Jchris, 5/1 2012, 21:36 (4708 dage siden)

I går (4/5-12) da jeg kørte langs havnen, var der en fejemaskine der kørte og fejede skidt og jord op fra skinnerne, de steder sporet krydsede vejen.
de eneste 2 grunde til at gøre der er enten, har vi for mange arbejdsløse, ellers vil de til at køre tog ned på havnen igen.

Er der nogen der kender noget til det.

Esbjerg havn

af Lars, 5/1 2012, 22:10 (4708 dage siden) @ Jchris

De skal til at køre med møllevinger

--
mvh
Lars
Esbjerg

Esbjerg havn

af Per Sørensen @, Hg, 5/1 2012, 22:20 (4708 dage siden) @ Lars

Det er da den bedste jernbanenyhed i år!

Mere gods til banerne.

Hilsen

Ped

Esbjerg havn

af Jchris, 5/1 2012, 22:22 (4708 dage siden) @ Lars

Det spor de har fejet rent, ender mellem lemann og dfds, ikke i nærheden af hvor de udskiber vindmøller.

Esbjerg havn

af Jchris, 5/1 2012, 22:26 (4708 dage siden) @ Jchris

Min første tanke da jeg så det var at det var almindelig vedligehold
men ved de overskæringer hvor der er flere spor har de kun renset det ene

Esbjerg havn

af Lars, 5/1 2012, 22:30 (4708 dage siden) @ Jchris

Sporene ligger jo hvor de ligger, så må de flytte udskibningen, så det passer.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Esbjerg havn

af Jchris, 5/1 2012, 22:42 (4708 dage siden) @ Lars

Jeg tror ikke dfds har helt samme opfattelse som dig da det ville kræve at de skulle finde et nyt sted at oplagre gods

Esbjerg havn

af Lars, 5/1 2012, 23:23 (4708 dage siden) @ Jchris

Jeg får lige at vide fra en kilde, at de skal ned over den gamle containerterminal, men præcis hvortil ved jeg ikke.

Det er CFL, der står for transporten. Ni vinger pr tog. Flere tog pr uge fra Tyskland (via Padborg) og måske Lem. Start så snart det er muligt.

Et foto af testtoget kan ses her

--
mvh
Lars
Esbjerg

Esbjerg havn

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 5/1 2012, 23:43 (4708 dage siden) @ Lars

Jeg får lige at vide fra en kilde, at de skal ned over den gamle containerterminal, men præcis hvortil ved jeg ikke.

Det er CFL, der står for transporten. Ni vinger pr tog. Flere tog pr uge fra Tyskland (via Padborg) og måske Lem. Start så snart det er muligt.

Det lyder da helt forrygende. Der modtages gerne billeder til http://www.havnebaner.dk/home/esbjerg;-), når de første tog begynder at trille.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Esbjerg havn

af Erling, 5/1 2012, 23:48 (4708 dage siden) @ Jchris

Mon ikke det er en fortidlig aprilsnar ?

Tror ikke der nogensinde kommer gods på havnen i Esbjerg mere, men og at forbindelsen fra Banegården og havnen at sporet er kappet over.

EN

Esbjerg havn

af Lars, 5/1 2012, 23:56 (4708 dage siden) @ Erling

Tja man ved jo aldrig med den slags, men CFL har næppe kørt en møllevinge fra Esbjerg til Lem og tilbage bare for at holde aprilsnar med mig og dig.

Sporene er der endnu og skal lige have lidt "service", så kan de nok bruges.

Når/hvis vi engang skulle komme så langt, kan CFL jo bruge den nye godsbane fra Tjæreborg.

--
mvh
Lars
Esbjerg

Esbjerg havn

af Jchris, 6/1 2012, 00:13 (4708 dage siden) @ Erling

Havnesporet er stadigvæk helt, og hvis man ikke troede på gods transport til esbjerghavn havde men nok investeret 200mil i at undersøge nye godsspor til esbjerg havn

Esbjerg havn

af Erling, 6/1 2012, 12:30 (4707 dage siden) @ Jchris

Ny havne spor fra Tjæreborg, er hvis udsat da det er et penge spørgesmål.

samt at El til Esbjerg, også er udsat

EN

Esbjerg havn

af Anders ⌂, Copenhagen, 6/1 2012, 15:22 (4707 dage siden) @ Jchris

Hvor herligt med rangering på Esbjerg havn igen. Da jeg var sommerafløser i KmpEs var der en livlig kørsel på havnen og der blev lagt nye spor på store dele havnebanen. Ligger Post 2 stadigvæk ved Englandskajen?

[image]
Foto fra Esbjerg Kmp med det gamle capp med vippenøgler. Foto sommer 2004

[image]
F694 på havneperronen med et veterantog. Foto sommer 2004

[image]
MK 607 rangering på havnesporet i Esbjerg. Foto 2000er 2004

[image]
Skinneudskiftning på Esbjerg havn. Foto sommer 2004

--
Venlig hilsen Anderswww.smalspor.dk

Esbjerg havn

af KimC, 6/1 2012, 18:34 (4707 dage siden) @ Per Sørensen

Det er da den bedste jernbanenyhed i år!

Mere gods til banerne.

Roligt nu!

Både Trafikstyrelsen og Banedanmark arbejder på højtryk for at finde en eller anden grund til at det ikke kan lade sig gøre, og at det er alt for farligt, og at der skal sættes et stopmærke op i sporet øjeblikkeligt;-)

Esbjerg havn

af Poul Andersen @, 6/1 2012, 18:52 (4707 dage siden) @ Anders

[image]

Således så sydenden af Es. station ud i eftermiddag - al kørsel mod havnen spærret !.

Mvh.
Poul.

Esbjerg havn

af Poul Andersen @, 6/1 2012, 18:55 (4707 dage siden) @ Poul Andersen

[image]

- og lidt længere nede af havneforbindelsen så der således ud !.

Poul.

Esbjerg havn

af Tolpen, 8/1 2012, 21:42 (4705 dage siden) @ Poul Andersen

eet spor fra Esbjerg station ned til terminalen istandsættes midlertidigt, således at der kan køres tog med møllevinger til udskibning (og andet, hvis der skulle være interesse heri). Omløb finder sted på stationen, for at holde omkostningerne ved den midlertidige løsning nede. Den midlertidige løsning må nemlig ikke konflikte med den "store løsning" der stadig undersøges politisk.
Esjberg havn er i gang med at klargøre deres del af sporet. BDK (der har arbejdet for transporterne i de sidste to år) starter på deres del her i januar.

T

Esbjerg havn

af Allan Støvring-Nielsen, 4/2 2012, 21:55 (4678 dage siden) @ Anders

Takker!

Dette foto er fra Esbjerg Kommandopost, som stadig er i drift. Den Post der her diskuteres er den forlængst nedlagte post ved Englandskaj.

mvh, Allan

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak