Billeder Nordvestbanen 1980-1999? (Generelt)
Hejsa og godt nytår.
Nogle som ligger inde med billeder af tog, fra Nordvestbanen fra årene 1980-1999?
Mvh,
Dennis
af DE, 2/1 2012, 11:38 (4711 dage siden)
Hejsa og godt nytår.
Nogle som ligger inde med billeder af tog, fra Nordvestbanen fra årene 1980-1999?
Mvh,
Dennis
af Jens MO-Møller , 2/1 2012, 17:02 (4711 dage siden) @ DE
Er der noget specielt fra denne strækning du søger? Det er godt nok en stor mundfuld og det vil gøre det lettere for evt. hjælpere, hvis du kunne præcisere dine ønsker lidt mere.
Venlig hilsen
Jens Møller
af DE, 3/1 2012, 14:42 (4710 dage siden) @ Jens MO-Møller
Hej Jens,
Meget gerne billeder, så man kan se oprangering på banen igennem årene.
Mvh,
Dennis
af LBC, 2/1 2012, 20:47 (4711 dage siden) @ DE
Hej Dennis
Her er et par stykker.
MY 1120 ankommer til Tølløse fra København ca 1985. Maskinen er stadig i den brune bemaling. Vognene er Bn og bagest en styrevogn Bns.
Aften-posttoget Kalundborg - København 1985 i Tølløse, hvor der blev udvekslet post. Oprangering ME - Gs - Ph - Gs
Mvh
Lars
--
af Jens MO-Møller , 2/1 2012, 21:09 (4711 dage siden) @ LBC
Hej Lars!
Jeg tror nu mærmere, at dette "klaptog" med MY 1120 er på vej mod København og tillige pinligt rettidigt, med afg. fra Tølløse i minuttal 19. Klaptogene fra København ankom dengang til Tølløse i minuttal 51!!!
Venlig hilsen
Jens Møller
af LBC, 2/1 2012, 21:43 (4711 dage siden) @ Jens MO-Møller
Hej Jens
Det kunne se ud til at du har ret.
Det andet billede af samme tog viser at de røde skiver sidder i de 2 nederste lanterner på MY 1120.
Mvh
Lars
--
af Jens MO-Møller , 3/1 2012, 00:55 (4711 dage siden) @ LBC
De røde slutplader var en fast bestanddel på styrevognstog med MY og MX, da de jo ikke havde indbyggede slutlygter dengang. Det samme gjaldt for MO-styrevognstog. Der blev engang i slutningen af halvfjerdserne, så vidt jeg husker, givet dispensation i SR til at styrevognstog uden indbyggede slutlanterner kunne nøjes med kun at vise eet hvidt lys i den øverste frontlanterne.
Venlig hilsen
Jens Møller
af Hedegaard, 3/1 2012, 00:29 (4711 dage siden) @ LBC
Hvad er historien bag dette underlige design? Mener kun det var 1509 der havde det
af Niels Munch, 3/1 2012, 08:50 (4710 dage siden) @ Hedegaard
Hvad er historien bag dette underlige design? Mener kun det var 1509 der havde det
Det var vel et forsøg; fænomenet "store frontnumre" kendes fra flere udlande. Jf. mine gamle noteringer var en nyopmalet MZII også o. 1984 beskriftet tilsvarende; men nummeret fortaber sig .....
M.v.h.
Niels
af Henrik Tolderlund, 3/1 2012, 11:26 (4710 dage siden) @ Niels Munch
Det var vel et forsøg; fænomenet "store frontnumre" kendes fra flere udlande. Jf. mine gamle noteringer var en nyopmalet MZII også o. 1984 beskriftet tilsvarende; men nummeret fortaber sig .....
M.v.h.
Niels
Hej Niels og I andre
MZ 1417 og 1418 fik også de store frontnumre.
Venlig hilsen
Henrik Tolderlund
af Jens MO-Møller , 3/1 2012, 20:27 (4710 dage siden) @ Niels Munch
God godt nytår og aften!
Såvidt jeg, dengang forsøget kørte, fik at vide, var grunden, at man ville gøre det lettere for personalet i kommandoposterne at registrere/identificere de enkelte trækkraftenheder. Personligt synes jeg egentlig, at det pyntede på lokomotiverne, men det var jo ikke af æstetiske, men af rent praktiske grunde, at man lavede disse forsøg, som jo ikke førte til ændrede regler i sagens anliggende.
Venlig hilsen
Jens Møller