Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nytårshilsen, hjertesuk og lidt drilleri (Generelt)

af Ove, Struer, 30/12 2011, 20:08 (4714 dage siden)

Rigtigt godt nytår til alle.

Jeg er ret ny på forummet men jeg regner med at komme til at bruge en del tid herinde.:-)

Drilleriet først: Hvor er vi henne (OK det er nok for nemt) og navnlig hvad er det der gemmer sig under presenningen bag MTeren?
[image]

Hjertesukket? Hvor ville det dog være skønt at se MTeren køre den ville være meget mere velegnet end den trækkraft der bruges her i dag men jeg er FULDT ud klar over at riget fattes penge. Det ville være RIGTIGT dejligt at se nogen tage sig kærligt af "det presenningen dækker". Det er MEGET sjældent.

Forklaring på min Jernbaneinteresse: Min Bedstefar Niels Peter Thomsen var lokomotivfører. Uddannet smed ved DSB's smedie i Hurup udnævnt til fører omkring 2. Verdenskrig (sansynligvis ved brunkulskørslerne i Brande) sluttede sin karrierre som Kørerlærer på MO, han NÆGTEDE at køre MY/MX og selvom han var glad for varmen/tørvejret i MO savnede han nu sin fyrbøder.
Min Far kørte Lastbil fra Struer for DSB til Hjerm, Hvidbjerg, Ydby og Hurup og som dreng var jeg med ham alt det jeg kunne. Jeg har kørt i "Klædeskabet" på Hurup station såmænd og jeg mener faktisk det er det klædeskab der i dag står ved godsekspeditionen i Struer.

Nytårshilsen, hjertesuk og lidt drilleri

af Holger Cordtz, Kolding, 30/12 2011, 20:12 (4714 dage siden) @ Ove

Rigtigt godt nytår til alle.

Jeg er ret ny på forummet men jeg regner med at komme til at bruge en del tid herinde.:-)

Drilleriet først: Hvor er vi henne (OK det er nok for nemt) og navnlig hvad er det der gemmer sig under presenningen bag MTeren?

Struer og under presenningen VaGJ M 1

Mvh
Holger Cordtz

af disavelo @, Herning, 30/12 2011, 20:19 (4714 dage siden) @ Holger Cordtz

Det er jo kun nemt når man ved det.....og ja, det er meget sjældent, det der står under presenningen, men det er da i det mindste blevet dækket forsvarligt af, i modsætning til da jeg så det sidste år.

Venlige hilsner
Søren

af Ove, Struer, 1/1 2012, 18:06 (4712 dage siden) @ disavelo

Ja der er da heldigvis kommet nye pressenninger over men det ændrer nu ikke noget ved det faktum at Lokomotivet forfalder. Eftersom det er det eneste overlevende lokomotiv bygget på Nakskov Skibsværft bliver jeg ked af at se det bare stå der og rådne/ruste op.

DET ER IKKE EN KRITIK AF STRUER JERNBANEKLUB vil jeg skynde mig at side, så vidt jeg ved lægger de bare spor til men hvem der ejer lokomotivet ved jeg faktisk ikke.

DSB smedie i Hurup

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 30/12 2011, 20:59 (4714 dage siden) @ Ove

Min Bedstefar Niels Peter Thomsen var lokomotivfører. Uddannet smed ved DSB's smedie i Hurup

Kære Ove

Hjertelig velkommen på Forum.

Jeg studsede første gang, jeg fandt ud af, at Hurup har haft egen rangertraktor. Men det har den!

Men jeg bliver endnu mere interesseret, når du oplyser, at DSB har haft egen smedie i Hurup og har uddannet smede der. Må vi høre mere?

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak