Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Nytårshilsen, hjertesuk og lidt drilleri (Generelt)

af Ove, Struer, 30/12 2011, 20:08 (4714 dage siden)

Rigtigt godt nytår til alle.

Jeg er ret ny på forummet men jeg regner med at komme til at bruge en del tid herinde.:-)

Drilleriet først: Hvor er vi henne (OK det er nok for nemt) og navnlig hvad er det der gemmer sig under presenningen bag MTeren?
[image]

Hjertesukket? Hvor ville det dog være skønt at se MTeren køre den ville være meget mere velegnet end den trækkraft der bruges her i dag men jeg er FULDT ud klar over at riget fattes penge. Det ville være RIGTIGT dejligt at se nogen tage sig kærligt af "det presenningen dækker". Det er MEGET sjældent.

Forklaring på min Jernbaneinteresse: Min Bedstefar Niels Peter Thomsen var lokomotivfører. Uddannet smed ved DSB's smedie i Hurup udnævnt til fører omkring 2. Verdenskrig (sansynligvis ved brunkulskørslerne i Brande) sluttede sin karrierre som Kørerlærer på MO, han NÆGTEDE at køre MY/MX og selvom han var glad for varmen/tørvejret i MO savnede han nu sin fyrbøder.
Min Far kørte Lastbil fra Struer for DSB til Hjerm, Hvidbjerg, Ydby og Hurup og som dreng var jeg med ham alt det jeg kunne. Jeg har kørt i "Klædeskabet" på Hurup station såmænd og jeg mener faktisk det er det klædeskab der i dag står ved godsekspeditionen i Struer.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak