Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Hvilkel Overkørsel (Billedegætterier)

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 29/12 2011, 19:34 (4719 dage siden)

Disse hyggelige overkørsler er ved at forsvinde. Hvor kunne man finde denne?

[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Hvilkel Overkørsel

af mhv_vsvt, Holbæk / Rørvig, 29/12 2011, 19:43 (4719 dage siden) @ Henrik Thomsen

- Lige uden for Svebølle - eller rettere lige efter Værslev hvor et par sideveje bliver ført over Nordvestbanen i retning mod Kalundborg er mit gæt.

--
Mhv_vsvt alias Michael Hvidberg
Daglig pendler med bus/tog
Absolut amatørfotograf

Hvilkel Overkørsel

af Erik H, Frederikssund, 29/12 2011, 19:47 (4719 dage siden) @ Henrik Thomsen

Overkørslen fandtes på Frederikssundbanen ind til bygningen af dobbelsporet til Frederikssund, og ared beliggende mellem Ølstukke Statin og Oppe Sundby Trinbræt.
Overskærring er ser fra "Snostrupsiden":-)
I dag føres banen over en bro på dette sted.

mvh.
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Hvilkel Overkørsel

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 29/12 2011, 20:16 (4719 dage siden) @ Erik H

Overkørslen fandtes på Frederikssundbanen ind til bygningen af dobbelsporet til Frederikssund, og ared beliggende mellem Ølstukke Statin og Oppe Sundby Trinbræt.
Overskærring er ser fra "Snostrupsiden":-)
I dag føres banen over en bro på dette sted.

mvh.
Erik H

Ja, jeg tænkte jo nok at det skulle være en af de lokale rødder der kom først, for det er jo fuldkommen korrekt. Billedet er taget ved Ovk 96 den 13. september 1987.
Der lå også en overkørsel ca 110 m østligere, der blev fjernet 10 år før, da S-togene kom til. Den fik jeg desværre ikke billede af men ses, i baggrunden bag toget med 1012, på dette billede af samme dato.
[image]

Hilsen
Henrik

--
[image]

Hvilkel Overkørsel

af Erik H, Frederikssund, 29/12 2011, 20:32 (4719 dage siden) @ Henrik Thomsen

Ja jeg kunne med det samme se det.
]Jeg bor selv i Frederikssund, så jeg kender jo unægteligt lidt til forholdene. I forbindelse med anlægsarbejderne vedr. elektrificeringen af det yderste af Frederikssundbanen mellem Ballerup og Frederikssund, mellem 1989 til 1989, tog jeg temmelig mange billeder med mit gamle lommekamera, dog i en acceptabel kvalitet. Mit største scoop var i forbindelse med det første S-tog (prøvetog) der for egen kraft ankom til Frederikssund 28. marts 1989. Det var sgu en stor dag. Også ved anlægget af dobbelsporet i årene 1998 til 2002 tog jeg en masse billeder (denne gang med et videokamera)

[image]

Mange nytårs hilsner
(en af de lokale rødder);-)
Erik H

--
Erik H
[image] [image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak