Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

IR-tog på fredag d. 23/12 jfr. TKØ (Jernbanen i dag)

af andersj, Aalborg, 22/12 2011, 11:25 (4726 dage siden) @ BlackThorneDK

Jeg synes ikke de fremgår af søgemaskinen på dsb og rejseplanen. Hvorfor ikke? Og hvordan bestiller man så plads i dem ?


Spørgsmålet er mere, hvorfor man ikke begynder at kræve pladsbiletter til ICL?
Hvis der alligevel er indsat ekstra forstærkningstog, som kunderne ikke kender til, hvorfor forhindrer man så ikke dem, der møder op 'i sidste øjeblik', at hoppe på et ICL tog, og får dem til at tage forstærkningstoget i stedet.

Det er godt nok krævet på DSB 1', men jeg mener også at man kunne kræve det i resten, af i hvert fald lyntogene. Så bliver der nok lidt ekstra pres på de almindelige IC, men man kunne jo håbe på at de ekstra pladsbillet-løse, hopper på et regional eller IR tog?

Det er nok cirka lige så nemt at opdrage tog passagerer, som det er at opdrage PC brugere...
(Læs: umuligt) :-|


Som Rolf også skriver, så er der ikke pladskrav på DSB 1', men der er pladsgaranti. Hvilket betyder at hvis man dukker op med en billet til DSB 1' og der ikke er flere pladser, bliver man anvist en plads på Standard og får en ny gratis billet til udstedt til DSB 1' på samme strækning.

IR togene erstatter også nogle lyntogsafgange i morgen sen eftermiddag/tidlig aften fra Århus mod København.


Hvad gør man så, når standard er overbooket, og folk står i gangene?

"Anvist en plads" betyder bare at man rejser på Standard på ligefod med dem der kun har en Standard billet uden plads.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Maglemølle Papirfabrik, Næstved
Maglemølle Papirfabrik, Næstved

Historien om både gamle og nye Maglemølle Papirfabrik i Næstved, der var i drift fra 1875 til 2012. Få her historien om bygningen af den private industrihavn og det store fabriksområde med eget spornet, lokomotiver og vogne.

Læs mere
ContecRailSvenska-lok

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak