Jeg må desværre skuffe dig med at det er ikke trinbrættet i Bysted, men derimod et mandskabsskur, der blev brugt som frokostrum og værktøjsrum af banearbejderne. den var oprindeligt indrettet med et bord, bænke og et par trebenede skamler, samt en fritstående kakkelovn til at varme på kolde vinter dage. Skuret blev efter banens lukning flyttet over i haven ved vogterhuset af min farfar, der boede på stedet og arbejdede ved Nordsallingbanen til han gik på pension. Jeg var selv med ved både nedtagning, flytning og genopførelsen. Selve trinbrættet bestod af et halvtag med tagpap der var lagt på en u-formet væg, som bestod af lodretstående kasserede sveller, der var gravet ca. en halv meter ned i jorden, det hævede underlag som trinbrættet var placeret på bestod af kulslagger, og ud mod sporet var der placeret gamle sveller, som en slags perronkant. Den var placeret på samme side som vogterhuset, ca. 4-5 meter fra haven, den oprindelige hæk er der endnu. Så vidt jeg har fået fortalt var der også oprindeligt en signalmast på stedet, som togrejsende selv betjente. Så lokomotivføreren kunne se om der var ventende passagerer, eller han bare kunne køre lige igennem.