Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Gamle lyntog litra MS og MB på værksted. (Generelt)

af Erik H, Frederikssund, 20/12 2011, 19:03 (4724 dage siden)

Jeg har kikket på de mange flotte billeder og indslag på You Tube.
De gamle lyntog litra MS og MB, delte boggier med mellemvognen(e) litra AA og AB, FJ.
Jeg tænker bare på hvad man har gjort når dette rullende materiel var på værksted. De må jo ind imellem måttet skulle skilles fra hinanden, i forbindelse med eftersyn ect.

Jeg undrer mig også over at der ingen ind- udgangsdøre var i litra AA (mellemvognen til litra MS)
På mellemvognene i firevognslyntogene litra AB og FJ, var der ind- udgangsdøre.

Til sidst vil jeg bare sige at det er et utroligt flot resultat man har fået ved istandsættelsen af den eneste tilbageværende lyntogsstamme. Sådan skal det bare gøres:-)

Gamle lyntog litra MS og MB på værksted.

af Jens MO-Møller @, 20/12 2011, 20:12 (4724 dage siden) @ Erik H

Om dørene, som i MS kun findes i motorvognene, har vel aldrig været noget problem. Med hensyn til værkstedsbesøg, blev vognkasserne løftet og anbragt på værkstedsbogier og det har såvidt jeg ved heller aldrig givet anledning til problemer. Det samme gør sig jo også gældende med IC 3 vognkasser i dag.

Venlig hilsen

Jens Møller

Gamle lyntog litra MS og MB på værksted.

af D 826, 20/12 2011, 23:19 (4724 dage siden) @ Jens MO-Møller

Hej

Mb lyntogene mellemvogne AB og Fj var koblet sammen og havde hversin boggie i den ene vogn ende..

--
Vh. D 826

Gamle lyntog litra MS og MB på værksted.

af Jens MO-Møller @, 20/12 2011, 23:25 (4724 dage siden) @ D 826

Og skulle derfor også have en værkstedsbogie i den ene ende efter løft!

Gamle lyntog litra MS og MB på værksted.

af morten t, 21/12 2011, 09:12 (4723 dage siden) @ Jens MO-Møller

Yep lige som jens siger IC3 og IC4,IR4 og MQ

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak