Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Status på IC2 og IC4 (Trafikpolitik)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/12 2011, 10:26 (4732 dage siden)

Folketingets Transportudvalg har modtaget status på IC2 og IC4. Notaterne kan læses her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Status på IC2 og IC4

af Frederik N., 20/12 2011, 11:41 (4732 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Der står "offenlig" øverst oppe i højre hjørne, altså må der være nogle ting der ikke er med:=)

Avatar

Status på IC2 og IC4

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 20/12 2011, 11:54 (4732 dage siden) @ Frederik N.

Der står "offenlig" øverst oppe i højre hjørne, altså må der være nogle ting der ikke er med:=)

Nej, der findes ikke en "offentlig" og en "ikke-offentlig" version. Alle udvalgsbilag bærer påtegningen "offentlig", med mindre de ikke er det.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Status på IC2 og IC4

af KimC, 20/12 2011, 13:34 (4732 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Det man som meningmand og potentiel togpassager kunnehave glæde af at vide er hvor mange (IC4) togsæt der reelt står til rådighed for driften. Det er da muligt man har en 7-8 togsæt der har driftspakke 2 og diverse godkendelser, men hvad hjælper det hvis de står utjenstdygtige på grund af en manglende reservedel?

Status på IC2 og IC4

af Peter M. Thomsen, 20/12 2011, 18:13 (4732 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Nu skriver vi den 20 December.
Er der nogen som har set et IC 2 togsæt i DK i November og December?:-D
Peter

Status på IC2 og IC4

af FS7221, 22/12 2011, 22:42 (4730 dage siden) @ Peter M. Thomsen

Der står et IC2 sæt i Århus dd. Pænt og nydeligt, og måske kan det køre....hvem ved;-)

Status på IC2 og IC4

af UTJ, 20/12 2011, 18:26 (4732 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Folketingets Transportudvalg har modtaget status på IC2 og IC4. Notaterne kan læses her.

Er dette inkluderet - det er det vel........
Det libyske IC4 mm

Status på IC2 og IC4

af Anders Pedersen @, Mørke, 20/12 2011, 22:18 (4732 dage siden) @ UTJ

Med det Libyenske IC4 tænkte jeg på om det kunne være sæt nr 84.
Altså at den Istalinske regering har bestilt et ekstra sæt oven i de 83 til DSB.

Det tyder så på at det er et af de danske sæt der er havnet i Libyen
Viser det sig det kun bliver til 78 sæt så får DSB kompensation svarende til det 5 IC4 togsæt koster. Herefter så bestiller DSB 5 eltogsæt fra en anden leveandør.

De 5 eltog sættes ind på strækningen København-Flensborg, så de skal kunne kører på tysk strøm samt hvad der ellers kræves.
Dermed kan man så overfører de IC3 der idag kører på strækningen til andre strækninger.
Tror det er for risikabelt at få AB levere disse tog

Avatar

Status på IC2 og IC4

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 22/12 2011, 06:58 (4730 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Folketingets Transportudvalg har modtaget status på IC2 og IC4. Notaterne kan læses her.

Hvis IC4 bliver droppet, så er her et forslag til en ny type togsæt...

--
[image]

Status på IC2 og IC4

af UTJ, 22/12 2011, 09:01 (4730 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hvis IC4 bliver droppet, så er her et forslag til en ny type togsæt...

Alstom er vel klasser bedre end Ansaldo, men der skal heller ikke så meget til......

Status på IC2 og IC4

af OLL, Ballerup, 22/12 2011, 22:38 (4730 dage siden) @ UTJ

Hvornår var det var blevet opdaget i Libyen, for har fundet et billed med datoen 2010/08/17 (17/08-10).

Mvh. Oliver

--
Oliver L. Løvgard
Stationsbetjent/Togklargører/LKF-A
Klargøringscenter Kastrup

Status på IC2 og IC4

af peter christensen @, 26/12 2011, 16:17 (4726 dage siden) @ OLL

Det passer meget godt med august.

Prøv at søge i artikler på Ingeniørens hjemmeside - der er svar på sagen.

Status på IC2 og IC4

af Asger Christiansen, 26/12 2011, 20:22 (4726 dage siden) @ OLL

IC4 togsæt 9 blev givet som en gave til Gaddaffi, da han kunne fejre 40 år på magten. Der findes et foto, hvor tallet 40 er malet på togets front.
Gaddaffi havde siddet på magten i 40 år i september 2009.
ASGER

"Første IC4-tog blev ti måneder forsinket" (link)

af Niels Munch, 6/1 2012, 11:53 (4715 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ingeniøren d.d.:

"DSB ville selv klare IC4-ombygning – første tog blev ti måneder forsinket

Det er ikke kun Ansaldobreda, der leverer IC4-tog med forsinkelse. DSB's egne håndværkere blev ti måneder forsinket med renoveringen af statsbanernes ældste IC4-tog."

Læs videre her: http://ing.dk/artikel/125547-dsb-ville-selv-klare-ic4-ombygning--foerste-tog-blev-ti-ma... .

M.v.h.
Niels

Gørlev Sukkerfabrik
Gørlev Sukkerfabrik

I 1911 stiftede en kreds af sjællandske landmænd Sukkerfabrikken Vestsjælland A/S. Her er historien om Gørlev Sukkerfabrik og det tilhørende omfattende banenet på over 87 kilometer smalspor, der blev befaret af 7 damplokomotiver og 7 diesellokomotiver.

Læs mere
ContecRail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak