Kalenderlåge nr. 20 (Generelt)
Hvor er vi henne?
Og hvad har det navnlig med datoen at gøre - i hvert fald når man afrunder til nærmeste hele tal ... ?
Hvor er vi henne?
Og hvad har det navnlig med datoen at gøre - i hvert fald når man afrunder til nærmeste hele tal ... ?
Holme Ålestrup
Hvor er vi henne?
Vi er på en station - jeg har selv lavet skiltet i sin tid. Senere har andre malet det op, men grundarbejdet var vist godt nok, for det er vist 15 år siden det blev fremstillet af to sammenpløjede gulvbrædder.
Vi er på en station - jeg har selv lavet skiltet i sin tid. Senere har andre malet det op, men grundarbejdet var vist godt nok, for det er vist 15 år siden det blev fremstillet af to sammenpløjede gulvbrædder.
Det har du gjort godt, for skiltet ser ud, som det må have gjort, da Heinrich Wencks stationsbygning blev taget i brug i 1880 ... !
Det skulle vel aldrig være Græsted.
Det skulle vel aldrig være Græsted.
Det skulle det gerne, jo!
Men hvad har det med datoen at gøre - når man som sagt afrunder til nærmeste hele tal?
Jeg er ikke særlig godt kendt på denne bane, men det har måske noget med at stationen ligger 19,7 km. fra Hillerød.
det har måske noget med at stationen ligger 19,7 km. fra Hillerød.
Meget fint regnet ud!
Det var UTJ, der genkendte stedet først, og som ligefrem genkendte det skilt, han selv har malet for 15 år siden - men som alligevel var så fin ikke at afsløre løsningen af hensyn til andre.
Så UTJ får retten til at levere morgendagens låge, og samtidig får jiko del i æren, fordi han både kom med stationens navn og løsningen på talgåden.
Billederne er taget i juni 2005.
mvh
Søndenfjords