Mens vi venter på jul & sne, hvad og hvor
Vinteren 1978/79 på HTJ! Jeg boede dengang i St.Merløse som nabo til stationen og kan huske, at banen var lukket i en periode, vistnok 4-5 dage, da OHJ 38 var væltet "eet eller andet sted på banen" omkring Ruds Vedby eller hvad ved jeg; det er jo en hel del år siden! Jeg har en hel del billeder af OHJ diesel 39 fra denne vinterperiode, men har (endnu) ikke fået anskaffet mig en scanner.
Venlig hilsen
Jens Møller
Var det ikke ved Kulby, at OHJ 38 lagde sig på siden. Jeg har set den bog Ole Plum Munk skrev om Vinterkrigen, men kan ikke huske det nøjagtigt.
Synes i øvrigt at det var lidt blæret, at OHJ havde en maskine som OHJ 38 til at rydde sne med i 78/79
Morten Beck
Ikke for at være et pernittengryn man skulle det ikke være Ole Munk Plum?
Ikke for at være et pernittengryn man skulle det ikke være Ole Munk Plum?
Helt præcis er navnet Ole-Christian Munk Plum. Jeg synes det er imponerende, hvis nogen kan se, at billedet forestiller OHJ 38. Denne maskine afsporede og væltede ved Ruds-Vedby med en sneplov den 21. fenruar 1979. To dage senere blev den sporsat af en BMS kran.
--
Han har en rigtig god smalfilm fra den sne rydtning
jeg se den hos han engang hvor jeg var på besøg hos ham
Egon
Jeg har en enkelt gang spillet sammen med Henning Munk Plum (bror?) derfor lød navnet bekendt men "fejlvendt"
Mens vi venter på jul & sne,løsning
Det er ohj 38 en tidlig morgen et stykke tid før den væltede det er omkring krk. Eskilstrup
Hej Jens mo det er stort set rigtigt. men jeg har lige et billed du eller andre kan tidsfæste jeg mener det er langå?
Ikke Langå, men Silkeborg.
Mads
Hej Ove,
Jo. Det skulle være Ole Munk Plum, eller helt korrekt som Tommy skriver Ole-Christian Munk Plum. Jeg har vist ikke været helt vågen til morgen, jeg undskylder
Morten Beck
Jeg vil gætte på slutningen af halvtredserne, men har aldrig været i Silkeborg.
Venlig hilsen
Jens Møller
Det var dog nogle herlige billeder fra Silkeborg. Mon ikke fra midt 50'erne, man ser Hs rangermaskinen og på billedet taget fra vandtårnet ses i det fjerne den høje post i østenden af stationen. Toget på vej til perron kommer fra Herning, toget i spor 3 fra Brande og togene i spor 2 og 1 fra Skanderborg og Langå. O Faurhøj har på bedste vis beskrevet arbejdet i den høje post i togtid i Signalposten nr. 1 1968.
Mvh
Georg
Det var dog nogle herlige billeder fra Silkeborg. Mon ikke fra midt 50'erne, man ser Hs rangermaskinen og på billedet taget fra vandtårnet ses i det fjerne den høje post i østenden af stationen. Toget på vej til perron kommer fra Herning, toget i spor 3 fra Brande og togene i spor 2 og 1 fra Skanderborg og Langå. O Faurhøj har på bedste vis beskrevet arbejdet i den høje post i togtid i Signalposten nr. 1 1968.
Og her er linket: Signalposten 1968/1.
--