Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

lollandsbanen rangermaskiner (Generelt)

af OJK37, 13/12 2011, 11:06 (4731 dage siden) @ Anders Madsen

Tegningen i UK-modelinformation havde jeg i "tidernes morgen" korrespondance med PTN om og han erkendte, at det "smalsporsudgaven" han havde gjort "normalsporet"! Førerhuset er for smalt og det indvirker på vinduernes bredde.
Skruefjedrene, som nmc nævner, blev senere supplerer med støddæmpere - endog i forskellige placeringer!!!. Men sammenlign ændringer gennem tiderne på fotos, fx. Mo-køler på taget, inddækning af lyddæmper på front af førerhusvæg, kurve-/cyl.-puffere, for at nævne lidt.
Ole-Jørn


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere
Billige jernbane T-shirts

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak