Søges: Fotos af trinbrætter på Viborg-Aalestrup (Generelt)
Der skulle vel ikke være nogle, der ligger inde med fotos af følgende trinbrætter:
* Margrethelund
* Hjarbæk
* Kølsen
* Nederhede
Af gamle køreplaner, der er aftrykt i Signalposten, fremgår det at Margrethelund og Nederhede var dem, der først forsvandt, mens Hjarbæk og Kølsen nævnes endnu op gennem 1950'erne, Kølsen endda med faste minuttal.
mvh
Søndenfjords
Kære Søndenfjords
Jeg har mere eller mindre kigget efter det samme i mange år. Mig bekendt er Margrethelund og Nederhede aldrig blevet afbilledet i jernbanelitteraturen. Jeg har i hvert fald aldrig stødt på dem. Skal de findes, skal det sikkert være på et lokalhistorisk arkiv eller Danmarks Jernbanemuseum.
Hjarbæk er fotograferet og jeg har set billedet og har det i et avisudklip, som jeg kan grave frem i næste uge. Kvaliteten er ikke alt for god ("raster"); men billedet er sandsynligvis/muligvis en affotografering af et gammelt postkort og det giver jo en potentiel mulighed for at erhverve et (godt) eksemplar.
Kølsen er, husket efter hukommelsen (hvad skulle man i øvrigt ellers huske med), fotograferet af Peer Thomassen og afbilledet i enten "Forsvundne stationer" eller i "Flere forsvundne stationer" (jeg er ikke i nærheden af mit arkiv og kan derfor ikke slå efter; men det kan en anden måske).
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen