Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Erindringer om leverancer af tidligere salgschef for NOHAB (Generelt)

af Erik, My 1 2 87 ⌂, Odense, 2/12 2011, 21:40 (4742 dage siden)

Selvom dette er en "gammel" nyhed, så bringer jeg den alligevel her, da dette udmærkede forum ikke eksisterede dengang artiklen blev lagt på My 1 2 87.dk.

Nedenstående artikel "NOHAB´s leverancer af rullende materiel og MY/MX/MZ-lokomotivet" er skrevet af tidligere salgschef for NOHAB, Per-Emil Eller. Han var salgschef i 1950'erne med ansvar for bl.a. leverancerne til DSB (My, Mx og Mz).

I 2009 fik jeg kontakt til hans søn - som lige siden sin barndom også har været meget jernbaneinteresseret - og derigennem fået mulighed for at bringe erindringerne (som blev nedskrevet i 1987). Desuden kan det oplyses, at der i nogle bøger står R. Keller under billeder, som faktisk viser Per-Emil Eller. Rickard Keller var længe hos NOHAB, mens Per-Emil Eller forlod virksomheden i 1962.

Jeg tror, at rigtig mange vil finde artiklen interessant. Den blev som sagt første gang publiceret i 2009.

Erindringerne på både svensk og dansk finder du her: NOHAB´s leverancer af rullende materiel og MY/MX/MZ-lokomotivet.

God læsning.

--
Hilsen Erik
www.my1287.dk

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak