ME til Århus igen i morgen (Generelt)
Igen i morgen drager en ME + 4DD vogne en tur til Århus i IR 1653 og tilbage igen i IC 168 til Kastrup.
Igen i morgen drager en ME + 4DD vogne en tur til Århus i IR 1653 og tilbage igen i IC 168 til Kastrup.
Igen i morgen drager en ME + 4DD vogne en tur til Århus i IR 1653
Fedt, det er jo ikke så tit at DD vogne - såvel som ME'er - ses i Århus. Og jeg skal faktisk med ICL 59 kl. 19:49. Så hvis jeg kan nå kan jeg vel få et par billeder eller to.
ME+DD i Kastrup, det er da godt nok en sjældenhed, som man da næsten bør se om man kan få fotograferet. Nu ikke noget med at aflyse toget på den sidste stump af turen efter Kbh. H ;)
Lars
Det er bare synd at afgangen ikke er speciel "foto-venlig", og den ankommer først til Kastrup lidt over midnat.
Ærgerligt, at der ikke er lidt tidligere IC-afgange med DD-materiel
Måske, men man kan ikke reservere pladser i IC 132 - det bliver nok kørt af IC4 eller ME og DD.
Måske, men man kan ikke reservere pladser i IC 132 - det bliver nok kørt af IC4 eller ME og DD.
Hej Thomas
Jeg har lige prøvet at reservere plads i IC 132 fra Aalborg til København H og havde ikke nogen problemer med at finde plads i toget, og så vidt jeg kan se, er det et IC3-sæt, som kører.
M v h
Peter L
Måske, men man kan ikke reservere pladser i IC 132 - det bliver nok kørt af IC4 ......
IC4 - det ville være lidt af en sensation .....
--
Svend
Bare rolig den kører nok med andet togmateriel.
Med venlig hilsen
Bent Jensen
Gadstrup
Bare rolig den kører nok med andet togmateriel.
"nok"
http://www.dsb.dk/om-dsb/presse/pressemeddelelser/dsb-aflyser-onestop-og-nonstop-interc...
--
Svend
Bliver i dag kørt af ME 1530
--
Mange hilsner fra Jacob
Lokomotivfører
Og jeg skal faktisk med ICL 59 kl. 19:49. Så hvis jeg kan nå kan jeg vel få et par billeder eller to.
Jeg fik da set toget som kom til tiden i Århus i spor 5. Da jeg skulle med ICL 59 klokken 19:48 (sorry, jeg fik skrevet 19:49). Og så jeg en ME+DD stamme på et sidespor i Århus med ICL 59.
For mørk til billeder
Så lige tilfældigvis, at DSB´s facebook´s side havde et klip med ME+4DD fra i aftes fra Fredericia, under deres menu for videoer, klippet hedder ´ME 1530 (IR 1653)´.
--
Valby Gasværk åbnede i 1907 og fik fra starten leveret kul fra gashavnen i Københavns havn via en 5 km lang jernbane ejet af gasværket. Her er historien om Valby Gasværks jernbane, lokomotiverne og vognene.
Læs mere