Jeg mindes, at en eller anden har efterlyst oplysninger om Aabro trinbræt (mellem Langå og Ulstrup).
Men når jeg søger i databasen, kan jeg ikke finde indlægget med efterlysningen. Så måske er det noget jeg bilder mig ind.
Men når jeg nu har indskannet lidt arkivalier, skal I sandelig også belemres med dem.
Kan ses som samlet pdf-fil i højere opløsning
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen
Akter fra sagsbehandlingen forud for nedlæggelse af Aabro trinbræt. Akterne er ikke komplette, men dette er hvad jeg har. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.
Kære Thomas.
Skøn, bureaukratisk, sagsbehandling fra "en svunden tid". Det er jo i dag åbenlyst for enhver, hvorfor div. strukturændringer i de efterfølgende år fjernede "dobbeltbehandling" eller mere af den samme sag. "Min gamle" 8. trafiksektion i Struer har tilsyneladende lagt begrebet "ringe benyttelse" af trinbrædtet ind i sagsbehandlingen, hvorefter det "kører videre". Med den tids "mange hænder" i den samme sag, kan det undre, at ikke mindst tinsp i 8. trafiksektion havde sørget for, at der blev skrevet "beskedne benyttelse". For hvem er "de ringe", som benyttede trinbrædtet? Er det nutidens heftige debat om "de fattige", der allerede startede i fordums dage? Nå, undskyld, det var en "smutter".
Bedste hilsener
Ove
selv gammel bureaukrat - "og det var jo ikke så ringe endda"