Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Aabro trinbræt (Generelt)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 1/12 2011, 00:15 (4744 dage siden)

Jeg mindes, at en eller anden har efterlyst oplysninger om Aabro trinbræt (mellem Langå og Ulstrup).

Men når jeg søger i databasen, kan jeg ikke finde indlægget med efterlysningen. Så måske er det noget jeg bilder mig ind.

Men når jeg nu har indskannet lidt arkivalier, skal I sandelig også belemres med dem.

Kan ses som samlet pdf-fil i højere opløsning her.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]
[image]
[image]
[image]
Akter fra sagsbehandlingen forud for nedlæggelse af Aabro trinbræt. Akterne er ikke komplette, men dette er hvad jeg har. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

Aabro trinbræt

af Ove Nygaard, 1/12 2011, 12:33 (4743 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg mindes, at en eller anden har efterlyst oplysninger om Aabro trinbræt (mellem Langå og Ulstrup).

Men når jeg søger i databasen, kan jeg ikke finde indlægget med efterlysningen. Så måske er det noget jeg bilder mig ind.

Men når jeg nu har indskannet lidt arkivalier, skal I sandelig også belemres med dem.

Kan ses som samlet pdf-fil i højere opløsning

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Akter fra sagsbehandlingen forud for nedlæggelse af Aabro trinbræt. Akterne er ikke komplette, men dette er hvad jeg har. Arkiv: Thomas Boberg Nielsen.

Kære Thomas.

Skøn, bureaukratisk, sagsbehandling fra "en svunden tid". Det er jo i dag åbenlyst for enhver, hvorfor div. strukturændringer i de efterfølgende år fjernede "dobbeltbehandling" eller mere af den samme sag.;-) "Min gamle" 8. trafiksektion i Struer har tilsyneladende lagt begrebet "ringe benyttelse" af trinbrædtet ind i sagsbehandlingen, hvorefter det "kører videre". Med den tids "mange hænder" i den samme sag, kan det undre, at ikke mindst tinsp i 8. trafiksektion havde sørget for, at der blev skrevet "beskedne benyttelse". For hvem er "de ringe", som benyttede trinbrædtet? Er det nutidens heftige debat om "de fattige", der allerede startede i fordums dage? Nå, undskyld, det var en "smutter".

Bedste hilsener

Ove
selv gammel bureaukrat - "og det var jo ikke så ringe endda":-D

Aabro trinbræt

af Børge Sundahl, 1/12 2011, 15:57 (4743 dage siden) @ Ove Nygaard

Hej

Langå Lokalhistoriske Arkiv har et foto (formentlig det eneste) af Aabro Trinbræt

Mvh Børge

Aabro trinbræt

af T. Rithmester ⌂, Struer, 1/12 2011, 16:24 (4743 dage siden) @ Børge Sundahl

Hej

Langå Lokalhistoriske Arkiv har et foto (formentlig det eneste) af Aabro Trinbræt

Nu har jeg ikke helt styr på ophavsret når det kommer til billeder fra et lokalhistorik arkiv.
Men jeg har (formentlig det samme) et billede fra Aabro trinbræt. Billedet var på et tidspunkt på nettet via en hjemmeside lavet af (mener jeg) Langå Bibliotek.
Går det an at vise det her?

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Aabro trinbræt

af T. Rithmester ⌂, Struer, 1/12 2011, 21:18 (4743 dage siden) @ Minoque

der ligger da lidt gamle billeder her ikke i særlig god kvalitet, husk at klikke på billeder for en smule større billeder :)
http://www.lokalarkivlangaa.dk/banen/g/g.htm

Lige nøjagtig samme billede, og fra samme side jeg har billedet ken jeg se :)

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

Aabro trinbræt

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 12/2 2012, 21:41 (4670 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Uddrag af Meddelelser fra Generaldirektoratet M. 180. 11. maj 1951:

"Sommerkøreplanen træder i kraft søndag den 20. maj 51 kl. 2,00.

Trinbrætterne [...] Aabro mellem Langaa og Ulstrup nedlægges fra køreplansskiftet."

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak