Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Måske???? (Generelt)

af toylsbjerg, Rønnede, 29/11 2011, 17:16 (4745 dage siden)

Hej!
Sidder og scanner roebanebilleder!
Faldt over dette!
[image]
Billedet er fra Nakskov havn marts 1967
[image]
Det er ikke lasten i skal hæfte jer ved! jeg aner ikke hvad det er!
men det er læsset på en normalsporet fladvogn!!! der er koblet til et par roevogne
[image]
kunne vognen være resterne af de gamle MBJ vogne som Nakskov
fik i 1882? ( jævnfør " Roer på skinner") Undervognen kunne godt ligne!!

Jeg kan ikke huske om det var d 23-03 hvor JBP var med, eller det var tidligere!
[image]
En ikke hel profilfri Jens ved Fredsholm!

Kig på billederne og kom med et bud!
mvh
Thyge

Roebanevogne på Nakskov havn

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 29/11 2011, 23:39 (4745 dage siden) @ toylsbjerg

Hej Thyge
Det er nogle rigtig spændende billeder du viser, men - kunne du ikke lave nogle lidt mere beskrivende titler til dine indlæg? Når man løber ned over forsiden på forummet for at finde noget, der lyder interessant, så bliver man ikke ret meget klogere af "Måske????". Havde du f.eks. skrevet "Roebanevogne på Nakskov havn" så havde alle, der ikke er interesseret i roebanevogne på Nakskov havn ikke behøvet at bruge tid på at åbne dit indlæg.

--
[image]

Hertil og ikke længere!

af Thyge Toylsbjerg-Petersen, 1/12 2011, 15:35 (4743 dage siden) @ Tommy Nilsson

Hej!
Ingen skal naturligvis tvinges til at spilde deres tid på mine
indlæg! derfor kommer der ikke flere!
Men hvad er forskellen på overskriften "Hvad laden gemte" og " Måske?"
for ikke at tale om " Vi prøver en gang til"???
Ok det er dit forum! og du bestemmer der!
med hilsen
Thyge

Hertil og ikke længere!

af Peter M. Thomsen, 1/12 2011, 16:27 (4743 dage siden) @ Thyge Toylsbjerg-Petersen

Hej Thyge
Kom igen, lad dig ikke slå ud
Giv dine overskrifter det navn du vil.:-D
Dine billeder er pragtfulde og vækker mange minder :-)
Peter

Sigende overskrifter?

af caprani ⌂, København, 1/12 2011, 17:46 (4743 dage siden) @ Peter M. Thomsen

Jeg forstår udmærket Tommy Nilssons, vel at mærke venligt fremsatte og ikke spor sure, forespørgsel efter mere beskrivende overskrifter udfra de strukturelle vilkår på et forum som dette.

På mig selv kan en "mystisk" overskrift sagtens virke dragende, og gjorde det også i dette tilfælde, da jeg interesserer mig for alt hvad der kører på skinner.

At andre IKKE har det ligesådan, og foretrækker snævrere emner indenfor begrebet "jernbane" forstår jeg udmærket, så hvorfor ikke gøre det lettere for dem.

Idéen med to fora fungerede tilsyneladende ikke, så også jeg synes, at det må være det mest formålstjenlige, at sørge for korrekt beskrivelse (og kategori):-)

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Sigende overskrifter?

af Svend, 1/12 2011, 18:42 (4743 dage siden) @ caprani

En "sigende overskrift" gør det i hvert fald nemmere at søge efter et bestemt emne. Det siger jo sig selv ;-)

--
Svend

Sigende overskrifter? Kommentar

af Thyge Toylsbjerg-Petersen, 1/12 2011, 19:10 (4743 dage siden) @ Svend

Hej!
Syntes lige!
Overskriften er valgt helt bevidst! normalt sætter
jeg en parantes med kategori!! men der er ikke mange der har fattet,
at det drejede sig om at få fastslået hvilken normalsporsvogn der optrådte
på mine billeder! kort sagt det drejede sig om at få ALLE til at kigge!!!
Det er nu ( udenfor forum) fastslået at det var en af MBJs første åbne vogne nr 15-30
fra 1869 der i 1882 overgik til Nakskov Sukkerfabrik! og officielt er udgået ca 1940!
Og mit spørgsmål er stadig! hvorfor er jeg den eneste der har fået en påtale?
mh
Thyge

af Svend, 1/12 2011, 19:57 (4743 dage siden) @ Thyge Toylsbjerg-Petersen

Hej Thyge

Jeg synes nu ikke du skal tage Tommys svar for mere end det er, nemlig en venlig opfordring. Påtale er sådan et voldsomt ord - smager lidt af at man er blevet noteret for noget, man ikke skulle have gjort og sådan hænger det bestemt ikke sammen.

Opfordringen herfra at du bringer flere af dine meget interessante billeder fra "dengang" - og overskriften (sammen med afsenderen) gjorde da også mig nysgerrig :-)

--
Svend

af ivar, 1/12 2011, 20:06 (4743 dage siden) @ Svend

Kan kun tilslutte mig den forrige ærede taler, op på hesten igen, du har så meget at bidrage med, at alle vel kan leve med en mindre fyldestgørende overskrift.

-ivar

af T. Rithmester ⌂, Struer, 1/12 2011, 20:12 (4743 dage siden) @ Thyge Toylsbjerg-Petersen

Og mit spørgsmål er stadig! hvorfor er jeg den eneste der har fået en påtale?
mh

Lad mig først sige, at jeg har sat stor pris på dine billeder af roebaner, specielt dem ude fra strækningen, så jeg vil være meget skuffet hvis du vælger at stoppe med at poste billeder.

Mht. at få påtale, så er du ikke den eneste. Jeg synes jeg kan mindes, at "gamle ole" har fået indtil flere for at lave flere meget korte svar, eller stille en masse spørgsmål i nye tråde, så du er ikke ene om at få påtaler.

Jeg vil også tilslutte mig koret af brugere som mener at Tommy's, jeg vil kalde det forslag, ikke skal tillægges mere vægt, end at netop en god overskrift vil hjælpe mange.

--
Med venlig hilsen

Thomas D. Rithmester

af re20000, 1/12 2011, 22:44 (4743 dage siden) @ T. Rithmester

Især når man søger tilbage i gamle indlæg er det en fordel at der står noget om emnet. Kommer der en forbi senere og ved noget om netop det, du spør om, finder han aldrig dit spørgsmål og så får du jo ikke svar. Og alle vi andre nysgerrige heller ikke. Jeg forstår ikke hvorfor du opfatter Tommys bøn som et slag over snuden?

Nold

Veterantog kalender
Vigerslevulykken
Vigerslevulykken

Den 1. november 1919 kørte et Korsørtog op bag i et Kalundborgtog ved Vigerslev blokpost og dermed var Vigerslevulykken en realitet. Lars Christensen har gennemgået over 1.000 siders sagsakter i Rigsarkivet og resultatet er denne artikel om ulykken.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak