Svebølle spor- og betjeningstavle 1965 - gæt en rettelse (Billedegætterier)
Ja, --elev var jeg ganske vist i Svebølle i 1956, men vi kom dog sjældent så langt "ind i apparaterne", så jeg ville have set den tilføjelse, som Henrik Karlsson påpeger, bortset fra, at det i 1956 var det gamle S&H-apparat, der "herskede", og den eneste vejskæring vi "kendte til" var overføringen af omfartsvejen i stationens østende, --og den var der jo ikke mange problemer med.
Den nævnte overkørsel må være for den lille "sognevej" mellem Svebølle og Viskinge -syd for stationen og byen- som skærer banelinien i niveau kort før det gamle Viskinge trb.
Dette er ganske vist kun vejen -ikke overskæringen-, der ligger vel ca. 1oo m bag fotografen(evp). Bemærk Mo-toget på vej mod Kalundborg.
Fra januar 1957 så jeg ikke længere noget til Svebølle, førend jeg efter min fratræden, besluttede at tage dertil i oktober 2001, for at gense de "gamle græsgange".
I 1956-57 blev det ikke til mange fotos -det var ikke "velset" fra stationsforstanderens side-, men i 2001 kunne man da tage de fotos, der ikke blev taget i 1956.
Det blev til ca. 35-40 stk, som jeg forventer at lægge på "siden" i morgen søndag.
Da jeg vendte tilbage et par år senere, var stationen væk ! ! !
Erik V. Pedersen.
http://evp.dk/index.php?page=svebolle
(Tak til Thomas - den viste tegning vil jeg gerne tage med i tilføjelsen af de "nye" fotos.)