Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Maskindepot Helgoland (Generelt)

af Erik V. Pedersen ⌂, Ballerup, 24/11 2011, 00:50 (4750 dage siden) @ Ekaeli007

Hej.

Som et af mine sidste job ved DSB, blev jeg flyttet fra Otto Busses Vej til Helgoland, hvor jeg sad 2-3 måneder og indkøbte reservedele til IR4- / ER-togene (Det var i forvejen mit daglige arbejde, som man besluttede skulle lægges ud "til legekammeraterne", dem der vedligeholdt/reparerede togene. Vel egentlig en meget fornuftig beslutning.

Lokalet -jeg sad i- lå lige ved siden af kortoret for hovedlageret på Helgoland (Hvl. 42 ?).

En dag, da jeg mødte kort tid efter flytningen, var der en besynderlig lugt i lokalet, som om een havde spist meget brunkål eller andet, der sætter godt gang i .... Det var som om han havde siddet dér længe, men nu lige havde forladt lokalet.

Den lugt var jo simpelthen ikke til at holde ud at sidde i, og tænk, hvis nogen kom ind, og ville bede mig om at købe noget. Hvad ville de ikke tænke.

I en fart blev vinduet lukke op - her skulle der luftes ud - luftes godt ud.

En halv times tid senere, måtte jeg konstatere, at det havde vist ikke hjulpet meget, --snarere tværtimod.

Den største "fare" for at nogen kom ind på kontoret, var at hovedlegerets personale kom derind med et købsønske. Jeg besluttede derfor at komme dem i forkøbet ved at gå ind til dem og sige, at det altså ikke var mig, der havde dårlig mave ! ! !

De kikkede på mig og så på mig med stor undren: "Har du aldrig tænkt over / ved du ikke, hvad det er for et rør, der står lige udenfor dit vindue".

Her måtte jeg erkende, at det havde jeg ikke spekuleret nærmere over.

"Det er udluftningen fra den store fækalietank, hvori alt fra toiletterne udtømmes ! ! !

----

Tænk, --udluftninsrøret endte ca. een meter over jorden, -- lige i vindueshøjde og ca. en meter fra "mit" vindue.

Straks gik turen til værkstedets leder, der lovede at gøre noget ved det. Få dage efter blev det forlænget til vist omkring tagrendehøjde - og lugten forsvandt.

Det gjorde jeg også, --men dog af andre årsager.

Erik V. Pedersen
www.evp.dk

Ps. Senere besøgte jeg nogle gange Helgoland og kikkede over til "mit" rør. -- Det var der stadig, og lur mig om det ikke står der endnu. Prøv at se ud af vinduet derude! ! !

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak