Det var MS2 AA913 MS5 der brændte ved Fårup 19/12 1938, på Rigsarkivet findes en arkivkasse med sagerne vedr. branden.
Yep og hele dyngen blev læst i forbindelse med MM7. Ikke kedeligt. Men hvorfor hulan DSB byttede rundt på MS1 og MS6 er noget af en gåde og trods læsning af temmelig mange kilo papir, så har jeg endnu ikke set en grund.
Via indberetninger om nedbrug kan det konstateres at siden efteråret 1936 har MS1/MS6 og MS2/MS5 været parret.
Skulle det falde i mit lod at gætte lidt på hvorfor der er byttet rundt, så tror jeg at årsagen skal søges i en større fejl på toget kombineret med at manglende reservetog/reservedele.
Her samler interessen sig om enten bremsetromler (de revnede for et godt ord i de første par år med et vildt forbrug af bremsebelægninger tilfølge - Knorr har nok været glad for alle de bestillinger) eller også en revnet aksel. Der var et par tilfælde af knækkede aksler i 30'erne og måske har værkstedet opdaget en revne, men ikke haft den rette reservebogie tilrådighed.
Det kunne også værer to "dårlige" dieselmotorer, for i de første par år havde de en tendens til at banke hvidtmetallet i hovedlejerne ud.