Hvor? (Billedegætterier)
mvh, Allan
af Allan Støvring-Nielsen, 22/11 2011, 11:07 (4756 dage siden)
mvh, Allan
af T. Rithmester , Struer, 22/11 2011, 13:10 (4756 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Herborg ?
--
Med venlig hilsen
Thomas D. Rithmester
af Allan Støvring-Nielsen, 22/11 2011, 14:12 (4756 dage siden) @ T. Rithmester
Herborg ?
Ja, lige præcis i Herborg. Endnu et af de fallerede veteran projekter. Billedet er fra 1999, så jeg har ingen anelse om hvorvidt skramlet stadig står der ??
mvh, Allan
af MR, Frederiksberg, 22/11 2011, 14:28 (4756 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
lige så interessant er det vel, hvad vi ser på billedet?
Nogen data på dette materiel?
vh Michael
af Niels Munch, 22/11 2011, 16:46 (4756 dage siden) @ MR
Den gule må næsten være ex LNJ Sp 21, idet den anden "lange", der kom til DSB som mandskabsvogn, var HHGB Sm 3 (Brorfelde-vognen), der blev malet grøn .....
M.v.h.
Niels
af Jens, 30 cm bag skærmen, 22/11 2011, 22:33 (4756 dage siden) @ Niels Munch
Hvad blev der i grunden af omtalte vogn? Og hvis bivognen ellers skulle være den omtalte LNJ SP 21, er det næsten synd den gik tabt, den ville have været en perfekt makker til LNJ SM 13...
Med venlig hilsen
Jens
af jiko, 22/11 2011, 19:54 (4756 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Hej.
I Herborg står der i dag kun 3 Gs-vogne på egen hjul.
Og en Gs-vognkasse som bruget til toiletbygning, for dem der har lejet en skinnecykel på Skjern - Videbækbanen.
Jeg mener at den skinnebus der lige kan anes under en presenning til venstre i billedet i sin tid kom fra Struer jernbane klub. Og den stammer vist fra Stubbekøbing banen kan det passe den hed Sm 12????
af L.H. Jensen, 22/11 2011, 20:52 (4756 dage siden) @ jiko
Hej.
I Herborg står der i dag kun 3 Gs-vogne på egen hjul.
Og en Gs-vognkasse som bruget til toiletbygning, for dem der har lejet en skinnecykel på Skjern - Videbækbanen.
Jeg mener at den skinnebus der lige kan anes under en presenning til venstre i billedet i sin tid kom fra Struer jernbane klub. Og den stammer vist fra Stubbekøbing banen kan det passe den hed Sm 12????
Ooooohhh - den skinnebus (ex HHJ Sm 22, hvis det da er den) er det vist farligt at indlede en debat om; jeg erindrer tydeligt balladen (som jeg dog ikke selv deltog i), sidst den var "oppe at vende" her i dette forum ...
Lad os blot konstatere, at den ikke længere er i Herborg ...
Mvh
LHJ
af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 22/11 2011, 21:15 (4756 dage siden) @ L.H. Jensen
Ooooohhh - den skinnebus (ex HHJ Sm 22, hvis det da er den) er det vist farligt at indlede en debat om; jeg erindrer tydeligt balladen (som jeg dog ikke selv deltog i), sidst den var "oppe at vende" her i dette forum ...Lad os blot konstatere, at den ikke længere er i Herborg ...
Mvh
LHJ
Hej LHJ
Du kan tage det helt roligt, skinnebussen er ikke HHJ Sm 22, men derimod GDS Sm 5 ex LB Sm 2, som i dag er hos VBV.
--
Mvh
Michael J.
af L.H. Jensen, 22/11 2011, 23:12 (4756 dage siden) @ Michael Julsrud
Ooooohhh - den skinnebus (ex HHJ Sm 22, hvis det da er den) er det vist farligt at indlede en debat om; jeg erindrer tydeligt balladen (som jeg dog ikke selv deltog i), sidst den var "oppe at vende" her i dette forum ...Lad os blot konstatere, at den ikke længere er i Herborg ...
Mvh
LHJ
Hej LHJDu kan tage det helt roligt, skinnebussen er ikke HHJ Sm 22, men derimod GDS Sm 5 ex LB Sm 2, som i dag er hos VBV.
Pyha ...!
Men hvis det er GDS Sm 5, der anes tildækket til venstre - hvilket jeg på ingen måde skal afvise - hvad er det så for en skinnebus, der ses midt i billedet ????
Mvh
LHJ
af Michael Julsrud, Lindholm Sogn, 23/11 2011, 07:35 (4755 dage siden) @ L.H. Jensen
Pyha ...!
Men hvis det er GDS Sm 5, der anes tildækket til venstre - hvilket jeg på ingen måde skal afvise - hvad er det så for en skinnebus, der ses midt i billedet ????Mvh
LHJ
Havde ikke lige bemærket at der gemte sig endnu en under presenningen Men det er den i midten der er GDS Sm 5, kan endda se at der over vinduet står Limfjordsbanen.
--
Mvh
Michael J.
af Svend, 22/11 2011, 22:48 (4756 dage siden) @ L.H. Jensen
Ooooohhh - den skinnebus (ex HHJ Sm 22, hvis det da er den) er det vist farligt at indlede en debat om; jeg erindrer tydeligt balladen (som jeg dog ikke selv deltog i), sidst den var "oppe at vende" her i dette forum ...
SNNB Sm 12 befinder sig (formentlig) stadig i nærheden af Stubbekøbing. Om der var ballade dengang kan diskuteres - jeg har i hvert fald en stående invitation til at komme forbi og se skinnebussen.
--
Svend
af jiko, 22/11 2011, 21:56 (4756 dage siden) @ Allan Støvring-Nielsen
Den skinnebus der ses under presenningen er jeg næsten helt sikker på kommer fra Struer. Jeg kan huske at den blev solgt til nogle personer der ville kører tog på den nedlagte Skjern - Videbæk bane.
Jeg har vist et avisudklip hvor der står at den kom fra Stubbekøbingbanen, ham der solgte den havde kun nået at renovere noget af motoren inden han døde. Det var i hvert fald den historie jeg fik fortalt dengang.
Hvorfor skulle der være en masse ballade om netop denne skinnebus??
Var der ikke et billed engang her på dette forum af en skinnebus, hvor der var malet hej under det ene sidevindue i føresiden. Det havde jeg nemlig gjort mens den stadig befandt sig i Struer.