Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Station Nykredit (4 fotos) (Jernbanen i dag)

af Niels Munch, 21/11 2011, 10:20 (4729 dage siden)

I f.m. et familiebesøg var der lige lejlighed til at smutte ned til stationen og tage et par billeder:

[image]

[image]

Tog mod Aarhus H holder klar foran "Grenaa Trafikterminal", en konstruktion i galvaniseret jern og glas, - hvoraf en del var knust ....

[image]

[image]
Alle fotos 16.11.2011 (nm).

Bedste hilsener
Niels

Station Nykredit (4 fotos)

af Svend, 21/11 2011, 10:52 (4729 dage siden) @ Niels Munch

I f.m. et familiebesøg var der lige lejlighed til at smutte ned til stationen og tage et par billeder:

[image]

Du milde hvor er det grimt!
Gad vide om Nykredit slet ikke gjorde brug af arkitekter, da de skulle have udskiftet vinduer og døre. Resultatet er ganske forfærdeligt og der er lige før man ønsker, at stationsbygningen var blevet revet ned i stedet.

--
Svend

af Ekaeli007, 21/11 2011, 11:01 (4729 dage siden) @ Svend

Jeg vil give Svend ret, det har ikke pyntet, vil ikke kunne vinde nogen

priser her i landet.

Med venlig hilsen

Bent Jensen
Gadstrup

af Svend, 21/11 2011, 11:54 (4729 dage siden) @ Ekaeli007

.... og samtidig ligger stationsbygningen nu som en barriere mellem byen og sporene. Ikke noget længere med at gå ind og købe en billet og en avis samt få lidt varme eller læ, inden toget kører. Men der sker jo "fremskridt" og foretages "forbedringer" hele tiden ;-)

--
Svend

af Niels Munch, 21/11 2011, 12:18 (4729 dage siden) @ Svend

..... til gengæld er der meget fine omstigningsmuligheder mellem bus og tog, og en gratisavis og (lidt) læ får man i det uopvarmede ventehus. Og ved et fritstående servicepunkt kan man trække sin billet hos en venlig billetautomat - hele døgnet :-| .

M.v.h.
Niels

af Svend, 21/11 2011, 15:01 (4728 dage siden) @ Niels Munch

Ja. det er rart med alle disse forbedringer :-)

--
Svend

af Ekaeli007, 21/11 2011, 15:58 (4728 dage siden) @ Svend

Ja det sker vist i næsten hele landet, Her i GAdstrup blev stationsbygningen lejet ud til et privat firma, Men der blev ved med at være et næsten lunt venterum, men nu der er venterummet
blevet mødelokale hos firmaet. Og til glæde for de ventende er der et absolut ikke opvarmet
glasbur som ikke hjælper når det er hundekoldt og blæsende. Der er kun varmt når solen bager på det.

Så man kan roligt sige at DSB/Banedanmark tænker på de rejsendes ve og vel. Vi kan jo bare
gå hjem og vente og så se på internettet hvornår der måske kommer tog (aflyste tog på grund
af snevejret.

Med venlige hilsener

Bent Jensen
Gadstrup og så kaldet den fodkolde station.

af Svend, 21/11 2011, 20:51 (4728 dage siden) @ Ekaeli007

Så man kan roligt sige at DSB/Banedanmark tænker på de rejsendes ve og vel. Vi kan jo bare gå hjem og vente og så se på internettet hvornår der måske kommer tog (aflyste tog på grund af snevejret.

Af uransagelige årsager er det DSB som har fået ansvaret for at passagererne ikke fryser, når de venter på toget, ikke bare deres egne kunder men også Arrivas.

--
Svend

af Per Hauberg, 21/11 2011, 17:02 (4728 dage siden) @ Niels Munch

Fine skilderier - men har du ikke eet, hvor du vender den anden vej, så man kan se, om Viggo stadig har sin kolonihave nedenfor sporene ?

vh

Per

Station Nykredit .... et sidespring

af Svend, 21/11 2011, 20:10 (4728 dage siden) @ Per Hauberg
redigeret af Svend, 21/11 2011, 20:21

Fine skilderier - men har du ikke eet, hvor du vender den anden vej, så man kan se, om Viggo stadig har sin kolonihave nedenfor sporene ?

Ja, tak - men et (eventuelt) foto skal da så også indbefatte hr Rasmussen iført seler og reglementerede træsko.

PS: Godt nok har han - indtil nu - kun været ansat lidt over 45 år ved jernbanen, men alligevel er det på høje tid, at der er nogen (og det bliver ikke mig - der er for langt) som får han anekdoter optaget på "bånd", íkke bare for historierne skyld men også for dialektens.

--
Svend

af Per Hauberg, 23/11 2011, 04:49 (4727 dage siden) @ Niels Munch

Oho, Niels - du har klæbehjerne, at du sådan kan hitte et gammel skud som dette.
Og nu bliver det pinligt - i netop den tråd, du har bfundet mit billede i, er der en venlig sjæl, der fortæller, at der er bygget dyre huse på Viggos gamle havegrund.
Den var beliggende lige overfor (syd for) stationsbygningen.

Eet eller andet sted på bunden af et skab har jeg et billede, taget nogle timer forinden, hvor den gæve Rasmussen knokler løs med hakkejernet - men han gjorde det i et for en tktl så upassende tempo, at billedet var ganske uskarpt. Hvis jeg får det gravet op, kaster jeg det ind alligevel !

vh

P.

af Niels Munch, 23/11 2011, 07:39 (4727 dage siden) @ Per Hauberg
redigeret af Niels Munch, 23/11 2011, 07:50

Eet eller andet sted på bunden af et skab har jeg et billede, taget nogle timer forinden, hvor den gæve Rasmussen knokler løs med hakkejernet - men han gjorde det i et for en tktl så upassende tempo, at billedet var ganske uskarpt. Hvis jeg får det gravet op, kaster jeg det ind alligevel !

Det vil jeg glæde mig til, Per. Det skulle ikke undre mig, om "min gamle togfætter" kendte tktl Rasmussen. Fætter virkede nemlig som togfører med station i Aarhus 1961-1990, og har bl.a. kørt maaange ture på Grenaabanen.

Bedste hilsener
Niels

Da Grenaa station havde pæne vinduer

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 22/11 2011, 22:39 (4727 dage siden) @ Niels Munch

[image]

Bedste hilsener
Niels

Så pæn så den ud engang:

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

[image]

Grenaa station. Årstal ukendt. Den ene af personerne på perronen er stationsforstander C. F. Juel og mon ikke det er fru stationsforstanderen, der har åbnet vinduet på første sal og kigger ud?. Der står også en person i vinduet to vinduer til venstre der for. Og i de to små vinduer helt til venstre i billedet kigges der også ud - vinduet længst til venstre er åbnet.

af Henrik Hansen, Vejen, 22/11 2011, 22:54 (4727 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Nykredit burde skamme sig, specielt når man tænker på de lever af at låne penge ud til bl.a byggeri.

Der er lidt svært at se på billedet, men det skulle ikke undre hvis vinduerne er af plastic. :-)

/Henrik

af ivar, 22/11 2011, 23:04 (4727 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Tja, hvor svært kan det være. at smutte ned i det lokale arkiv, og finde ud af hvad, der klæder en bygning, men det er da mindst ringe løsning, der har fundet

af Gert, Aalborg, 23/11 2011, 08:20 (4727 dage siden) @ ivar

-de kunne nok ikke låne penge til den rigtige løsning............

Gert

af Svend, 23/11 2011, 13:09 (4727 dage siden) @ ivar

Tja, hvor svært kan det være. at smutte ned i det lokale arkiv, og finde ud af hvad, der klæder en bygning, men det er da mindst ringe løsning, der har fundet

Det er den ringeste løsning de har fundet. Og vinduerne er sikkert lavet af plastik :-|
Dårlig stil på alle måder!

--
Svend

af Henrik Thomsen ⌂, Holte, 23/11 2011, 13:55 (4727 dage siden) @ Svend

Det er den ringeste løsning de har fundet. Og vinduerne er sikkert lavet af plastik :-|
Dårlig stil på alle måder!

Det ser da ud til at være noget tid siden de vinduer blev skiftet. Ejede Nykredit bygningen i 1994?
[image]
17. oktober 1994

Hilsen
Henrik

--
[image]

af Svend, 23/11 2011, 14:11 (4727 dage siden) @ Henrik Thomsen

Det ser da ud til at være noget tid siden de vinduer blev skiftet. Ejede Nykredit bygningen i 1994?

Det har du helt ret i - DSB (eller hvem den skyldige ellers er) har åbenbart heller ikke været for dygtig(e).

Men siden dengang er også dørene blevet erstattet af vinduer, så nu ser det (om muligt) endnu værre ud, end da stationsbygningen blev anvendt til sit egentlige formål. Facaden er jo helt uden liv. Vi kan kun se frem til den dag, hvor der igen skal ske en udskiftning.

Tak for dokumentationen så vi kunne blive opdateret.

--
Svend

af re20000, 23/11 2011, 16:46 (4726 dage siden) @ Svend

Det har da altid været god skik at spare på firmaets penge....
Hvis der var kommet nye PÆNE vinduer i havde det kostet på administrationen af kundernes lån...

Nold

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak