MO i Kappeln - Jernbanebroen v Lindaunis - billeder (Generelt)
Hm, ja, efter omstændighederne ser 1835 da nogenlunde ud. Men gitrene ved frontruderne er malplacerede, da vognen har splintfrit glas monteret i simplexgummilister! Tillige er tallene på overgangspladen nærmest cirkusagtige! For mange år siden sendte jeg et sæt numre til hver ende til Thorvald Peters dernede i Flensburg, men de er tilsyneladende aldrig blevet placeret på overgangspladerne og det er de originale hvide bogstaver under kabeldåserne heller ikke blevet.
Klubben har aldrig været særlig nøjeregnende med originalitet. Så vidt jeg kan se af billederne har 1835 ikke længere røde banerømmere. Det er et lille skridt i den rigtige retning. Mon den også har tabt skorstensbåndet ;)
Pudsigt nok har motor 2 på denne motorvogn motornummer 1138! Denne motor var monteret under MO 1846, da denne vogn blev afleveret til DSB 15. marts 1954! Dette faktum har jeg ved flere lejligheder i tidens løb konfronteret Thorvald Peters med og opfordret ham til at levere den tilbage (selvfølgelig blot i sjov)!
Dengang jeg jagtede MO vogne i starten af firserne har jeg aldrig observeret en eneste MO der kørte rundt på sine egne bogier. I dag har man sikkert fjernet de "lånenumre" der stod på bogierne.