Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

måske afskedstur med S736 (Generelt)

af bent jensen, hedehusene, 20/11 2011, 10:28 (4754 dage siden)

jeg besøgte remisen i roskilde og fik at vide at nu var det sidste forsøg på at tætne kedlen elleres gav man op, så julekørslerne til hvalsø ville måske blive det sidste vi ser til denne flotte maskine i mange år.
den ville bestemt komme bagerest i køgen over maskiner der skulle laves.
hilsen Bent

Avatar

måske afskedstur med S736

af Jens, 30 cm bag skærmen, 20/11 2011, 10:41 (4754 dage siden) @ bent jensen

Det lyder da godt nok som den største gang ævl jeg længe har hørt! Hvornår fik du det at vide? Holdningen var ihvertfald en helt anden da jeg sidst var dernede i onsdags...

Jeg tror overhovedet ikke man kan sige noget om hvorvidt kedlen er tæt, for kedlen er slet ikke blevet trykprøvet endnu! Og det vil være lidt tyndt at give op efter et forsøg...

Med venlig hilsen
Jens

måske afskedstur med S736

af bent jensen, 20/11 2011, 10:55 (4754 dage siden) @ Jens

der var visse ting der der skulle være tætte og det var de åbenbart ikke uden at jeg har forstand på det, men de gav udtryk for at den sikkert kun holdt til disse julekørsler og der ville komme en MY som reserve
hilsen bent

måske afskedstur med S736

af kent jensen, 20/11 2011, 12:14 (4754 dage siden) @ bent jensen

mig bekendt har den ikke kørt siden sommeren 2010
kent

måske afskedstur med S736

af Egon Schmidt, 20/11 2011, 13:35 (4754 dage siden) @ kent jensen

Hvad har de så af køreklar damplokomotiver det kan da ikke være mange.
Og hvorlænge vare det inden de er færdig med R og H

måske afskedstur med S736

af caprani ⌂, København, 22/11 2011, 12:29 (4752 dage siden) @ Jens

Såvidt jeg da har hørt, er problemet med 736 utætheder ved nitter i fyrkassen. (Såvidt jeg blev informeret noget med, at fyrkassen er kobber, nitterne stål og disse metaller udviser forskellige egenskaber ift. udvidelse og sammentrækning ifm. opvarmning og afkøling).

Dette er som sagt blot hvad jeg har hørt fra samtaler med lokomotivpersonale på de sidste par ture. Om mere er kommet til (såsom kedelproblemer) skal jeg ikke kunne gisne om.

Ihvertfald lider vi snart her til lands af en alvorlig mangel på køreklare, store damplokomotiver :-|

--
Bedste hilsner......

-Klaus

[image][image]

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak